اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمانگاه جواد‏الأئمه دامغان:

بیماری فشار خون هیچ علامت خاصی ندارد

مدیر درمانگاه جواد‏الأئمه دامغان گفت: افراد زیادی مبتلا به بیماری فشار خون هستند، بدون این که آگاهی لازم را از بیماری خود داشته باشند.

بیماری فشار خون هیچ علامت خاصی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، نیلوفر ناظمیان عصر امروز در مراسمی به مناسبت هفته سلامت در دامغان در مورد مضرات فشار خون بیان کرد: یکی از بیماری‌های مزمن و شایع، فشار خون بالاست که اگر از حد طبیعی خود بالاتر برود، منجر به آسیب‌های جدی برای اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز، کلیه و چشم می‌شود.

وی افزود: اگر بیماران نتوانند فشار خون خود درمان کنند به شریان‌ها و اعضای حیاتی بدن آنها آسیب می‌رساند و این عمده‌ترین علت آن است که به آن قاتل خاموش گفته‌اند.

مدیر درمانگاه جواد‏الأئمه دامغان تصریح کرد: به خاطر اهمیت این موضوع، شعار امسال هفته سلامت را «فشار خون را جدی بگیریم» گذاشتند تا مردم این بیماری را جدی‌تر بگیرند و آمار مرگ و میرها کاهش یابد.

ناظمیان از عوارض ناشی از این بیماری بیان داشت: سکته‌های مغزی و بیماری‌های قلبی و کلیوی باید بسیار حساس عمل کنند و تحت مراقبت‌های پزشکی باشند.

وی سه عامل مهم را برای داشتن زندگی سالم را کنترل وزن، استفاده از غذاهای سالم و پرهیز از بی‌تحرکی که آفت همه بیماری‌هاست عنوان کرد.

مدیر درمانگاه جواد‏الأئمه دامغان خطاب به مردم تاکید داشت: مصرف نمک و سدیم را کم کنید؛ چرا که یکی از عوامل فشار خون بالا مصرف نمک و سدیم زیاد است.

ناظمیان بیان کرد: باید در زمینه‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود و مردم هم اطلاعات خود را افزایش دهند؛ تا از انواع بیماری‌ها در امان باشند و در طول این هفته به مراکز درمانی مراجعه کنند و سلامت بدن خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول