اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

افزایش تعداد کاربران شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور در خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افزایش تعداد کاربران شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور در استان خبر داد.

افزایش تعداد کاربران شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هر چه بیشتر مسئله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند و در یک کلام، همه درد آشنایان و دل آگاهان به منظور بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپا خیزند تا هنگامه خجسته‌ای پیش آید که در آن کتاب همه جا، برای همه و در همه وقت به وفور یافت شود و مطرح باشد" نهاد کتابخانه‌های عمومی اقدام به راه اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و برگزاری مسابقات آنلاین به صورت ماهانه از آبان ماه 89 کرده است.

وی افزود: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای با هدف ارتقای مطالعه مفید فعالیت خود را آغاز کرد؛ این شبکه، اولین شبکه کتابخوانی در سطح کشور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: از امکانات این شبکه اینکه مخاطبان می‌توانند به طور میانگین هر 15 روز یکبار در مسابقه‌های کتابخوانی شرکت کنند، کتاب‌های مورد علاقه خود را به دیگران معرفی و در مورد آن بحث و گفت‌وگو کنند.

وی با بیان اینکه اعضا می‌توانند در مورد آنچه که خوانده یا می‌خواهند بخوانند با دیگران مشورت و تبادل نظر کنند، اضافه کرد: اعضا می‌توانند از کتاب‌های برتر و پرمخاطب مطلع شده و از بانک کتاب با بیش از 500 هزار عنوان استفاده کنند، مسابقه‌ها به دو دسته کتابخوانی و چکیده نویسی تقسیم شده که از طریق سایت و ارسال ایمیل اطلاع رسانی می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول در استان، در این راستا کتابداران همه کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به عموم مردم هستند و مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل خود راهنمایی‌های لازم را از کتابدار بخواهند.

منصوری گفت: با عضویت در این سامانه به اطلاعات بیش از 500 هزار عنوان کتاب دسترسی داشته باشید؛ درباره کتاب‌های مورد نظرتان بحث و تبادل نظر کنید؛ از منابع برتر در موضوعات پرمخاطب مطلع شوید؛ در گروه‌های مطالعاتی عضو شوید؛ از مشاوره کتاب بهره مند شوید؛ هر ماه در مسابقات کتابخوانی شرکت و جایزه بگیرید.

وی همچنین عنوان کرد: هدف این شبکه ایجاد فضایی مجازی برای بحث و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتابخوانان، نویسندگان، ناشران و همه علاقه‌مندان عرصه کتاب بوده و بازدید روزانه از شبکه، درج دست کم سه نظر و دو نقد در هفته و شرکت در مسابقات کتابخوانی آنلاین از معیارهای ارزیابی فعالیت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان ادامه داد: علاقه‌مندانی که ایمیل شخصی دارند، می‌توانند با نام‌نویسی در پایگاه اینترنتی www.booki.ir نسبت به نقد و بررسی کتاب و شرکت در مسابقات فرهنگی و کتابخوانی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 7 هزار و 83 نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از استان خوزستان هستند که رشد قابل توجهی را در این خصوص داشتیم.

منصوری در پایان گفت: امیدواریم هم استانی‌های ما در سراسر استان عضو این شبکه خوب و ملی شوند تا بتوانند از امکانات رایگان این شبکه به خوبی استفاده نموده و بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول