اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز خبر داد

برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز از برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز در این استان خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز

رمضانعلی محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی با توسعه فضاهای کتابخانه‌ای محقق می‌شود لذا باید در امر ساخت کتابخانه تلاش بیشتری شود.

وی ادامه داد: فضاهای کتابخانه‌ای و تعداد کتاب‌های موجود باید به گونه‌ای باشد که بتواند نیاز متقاضیان را در سنین مختلف برطرف کرده و آنان بتوانند بدون هیچ مشکلی به منابع مختلف کتاب دسترسی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه اولین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز در نیمه اول امسال برگزار می‌شود افزود: با توجه به راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز اولین جشنواره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان البرز با حضور خیران کتابخانه‌ساز در این استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: ارتقای فرهنگ توسعه کتابخانه‌ها توسط خیران و حضور و کمک این افراد در ساخت فضاها و تأمین کتب کتابخانه‌ها در شرایطی که مطالعه کتاب در بین جوانان ما بسیار پایین‌تر از استانداردها است امری مهم به شمار می‌رود.

محسنی تأکید کرد: با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در خیران می‌توانیم در ساخت چندین کتابخانه در استان البرز اقدام نماییم و جوانان و نوجوانان بیشتری را جذب این کتابخانه کرده و آمار افراد کتابخوان و سرانه مطالعه را در این استان ارتقا دهیم.

وی گفت: با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان شرایط مشارکت مردم، نخبگان و خیرین را در توسعه فضا و سرانه‌های کتابخوانی فراهم کرد.

انتهای پیام/2302/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول