اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین خواستار شد

راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در قزوین

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خواستار راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در این شهرستان شد.

راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین عصر امروز در دیدار با داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل پرداخت و راه‌اندازی مرکز نگهداری نسخ سنگی و خطی و همچنین تأسیس کتابخانه مرکزی در قزوین را ضروری دانست.

محمد‌رضا مولایی در این دیدار اظهار داشت: این استان فاقد کتابخانه مرکزی است که نمایندگان مجلس در این زمینه می‌توانند با تأثیر بر بودجه این حوزه، زمینه راه‌اندازی کتابخانه مرکزی را در قزوین فراهم آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمین تأسیس کتابخانه مرکزی در منطقه پونک قزوین فراهم شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به تأثیر مثبت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در این استان افزود: اگر موفق به راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شویم، گام بلندی در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی برداشته‌ایم.

مولایی با اشاره به وجود میراث با ارزش نسوخ سنگی و خطی در استان قزوین ابراز داشت: در زمینه محافظت از این آثار ارزشمند باید مرکزی احداث شود تا آسیبی به این آثار نرسد.

این مسئول عنوان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تمام توان خود را برای افزایش سرانه مطالعه در این استان به کار گرفته و در این چند ماهه اخیر اقدامات شایانی در این زمینه به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: امیدواریم روز به روز فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین هم استانی‌های گرامی بیشتر نهادینه شود و شاهد بالندگی استان قزوین نه تنها در بخش فرهنگ بلکه در تمام زمینه‌ها باشیم.

در این جلسه مقرر شد موضوع راه‌اندازی مرکز نگهداری نسوخ سنگی و خطی و کتابخانه مرکزی در قزوین در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

انتهای پیام/77003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول