اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد

حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی جامعه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت مسئولان از کتاب و کتابخوانی و توسعه کمی‌ و کیفی کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد.

حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی امروز در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی بازوان مهم فرهنگی جامعه هستند که شایسته است بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی برای تأمین هزینه‌های جاری خود به این منابع مالی نیاز داشته که در این راستا پیگیر آن از طریق مجلس هستیم.

حسینی یادآور شد: هزینه کردن در امر فرهنگ در حقیقت سرمایه‌گذاری در راستای توسعه و اعتلای همه جانبه کشور است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان جایگاه والای شغل کتابداران به عنوان یکی از متولیان فرهنگ باید بیشتر شناسانده شود، زیرا آن‌ها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان فرهنگی کشور هستند.

وی در ادامه گفت: هنر یک کتابدار در این است که با ایجاد شور و اشتیاق به مطالعه نزد افراد و تشویق آنان در امر کتابخوانی، جامعه را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق می‌دهند‌، زیرا آن‌ها به عنوان مشاورانی امین و آگاه دارای جایگاه بسیار ظریف و حساسی هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: به منظور آگاهی از فعالیت و نحوه عملکرد کتابخانه‌های عمومی سطح استان بازدیدی از آن‌ها خواهیم داشت تا از نزدیک در جریان نحوه خدمات‌رسانی و فعالیت‌های آن‌ها قرار گیریم.

انتهای پیام/77020/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول