اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های کرمانشاه:

ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های شلوغ گنجانده می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، بانک‌ها، پایانه‌های اتوبوس‌رانی و ادارات دارای ارباب‌رجوع را از مکان‌های پر رفت‌وآمدی دانست که بهترین محل برای قرار دادن ایستگاه‌های مطالعه است.

ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های شلوغ گنجانده می‌شود

احسان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در مورد ایستگاه‌های مطالعه استان کرمانشاه اظهار کرد: ایستگاه مطالعه، طرحی است که می‌تواند به افزایش سطح مطالعه در بین مردم کمک بسزایی کند.

کرمی تصریح کرد: در ایستگاه‌های مطالعه عناوین متفاوتی از کتب رده‌های سنی مختلف، در زمینه‌های گوناگون گنجانده شده و در مکان‌های عمومی پر‌ تردد، که مردم در آنجا برای زمانی هر چند کوتاه به اجبار باید صبر کنند قرار داده می‌شود.

وی فرودگاه، بانک‌ها، پایانه‌های اتوبوس‌رانی و ادارات پر رفت‌ و آمد و دارای ارباب‌رجوع را از مکان‌هایی دانست که بهترین محل برای قرار دادن ایستگاه‌های مطالعه است.

مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این طرح مقرر شده به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه مطالعه در شهر مستقر شود، خاطر نشان کرد: در سطح استان کرمانشاه، 5 ایستگاه مطالعه در استانداری، فرودگاه، اداره کل آموزش ‌و پرورش و بانک‌ملی شعب آزادی و مرکزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر کرمانشاه با استقبال مناسب همشهریان روبرو شده است، گفت: مطالعه و کتاب بخشی از فرهنگ هر جامعه‌ای محسوب می‌شود که هدفش پیشبرد و تعالی فرهنگی مردم و افراد آن جامعه است و کتاب بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ مکتوب هر جامعه است که باید در حفظ آن کوشید.

کرمی تاکید کرد: میزان مطالعه از شاخصه‌های فرهنگی کشورهای پیشرفته است، بنابراین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان متولی امر مطالعه، در یک طرح ملی تلاش می‌کند تا افراد بتوانند به فراخور توانایی و زمان خود، دقایقی را به مطالعه بپردازند و از زمان خود بیشترین استفاده ممکن را ببرند.

وی طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه را طرح جامعی در راستای افزایش فرهنگ مطالعه برشمرد و گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های مطالعه، از کتب تعبیه شده در آن به سهولت استفاده کنند و پس از مطالعه اقدام به بازگرداندن کتاب‌ها کنند.

کرمی به روش‌های مختلفی در خصوص بازگرداندن این کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: تحویل به نزدیکترین کتابخانه عمومی، بازگرداندن به مخزن و دیگر ایستگاه‌های مطالعه در سطح کشور و یا ارسال از طریق صندوق‌های پستی از جمله این راه‌ها است.

وی افزود: همچنین افراد علاقمند می‌توانند برای کمک و تداوم به این طرح ملی با واریز هزینه کتاب‌ها به حساب بانکی که در کتاب ذکر شده نسبت به خرید کتاب مورد نظر اقدام کنند و یا می‌توانند کتاب‌ها را برای مطالعه دیگر افراد در اختیار آنها قرار دهند و عناوین کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه بصورت ماهانه عوض می‌شود تا موجبات رغبت بیشتر علاقمندان به مطالعه را فراهم کرده و به شکل منظم، سطح آگاهی افراد جامعه را ارتقاء دهند.

کرمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم‌رهبری در خصوص افزایش فرهنگ مطالعه در بین مردم گفت: در اهمیت موضوع کتاب همین بس که اولین امر خداوند به پیامبر خاتمش، دستور به خواندن و آخرین معجزه هستی نیز قرآن است.

وی در پایان افزود: در بیانات پیامبر، ائمه‌اطهار و بزرگان ما نیز به اهمیت کتاب، علم‌آموزی، دانایی، خرد و اندیشه فراوان تاکید شده و در تمام دوره‌های تمدن کشورمان نشانه‌هایی روشن و واضح از این امر دیده می‌شود، تا جایی که همیشه اندیشه جایگاهی والا و متعالی در نظر پیشینیان ما داشته است و بی‌شک لازمه این دانایی، کتاب و مطالعه است.

انتهای پیام/2700/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول