اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

مطالعه کتب غیردرسی در مدارس نهادینه شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امر مطالعه در حوزه کتب غیردرسی باید در بین دانش‌آموزان و فضای مدرسه نهادینه شود تا از همین دوران امر مطالعه و کتاب‌خوانی گسترشی افزون‌تر پیدا کند.

مطالعه کتب غیردرسی در مدارس نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در نشست بررسی راه‌های همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: ما در یک تعامل و همکاری دوجانبه سعی می‌کنیم فضایی را برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان فراهم آوریم تا از این فضا در مسیر توسعه این فرهنگ بهترین بهره‌برداری صورت بگیرد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان از آمادگی کتابخانه‌ عمومی استان برای همکاری در این زمینه و ارتقای وضعیت کتابخانه‌های عمومی در مدارس خبر داد.

فرهمندامین تصریح کرد: معرفی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به دانش‌آموزان و نیز برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی می‌تواند به علاقمندی این قشر در حوزه کتاب نقش مؤثری داشته باشد.

این مسئول با اشاره به روز معلم پاسداشت شهید مرتضی مطهری معرفی کتب مربوط به این اندیشمند انقلابی و برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب در این خصوص را زمینه‌ساز آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با شهید والامقام مطهری دانست.

وی در ادامه سخنان خود ایجاد تسهیلات مناسب برای عضویت دبیران و دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار امیدواری کرد که با تعامل اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل مطالعه در حوزه کتب غیردرسی در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با توجه به اهمیت نهادینه شدن کتاب‌خوانی در سطح جامعه، فعالیت کتابخانه‌های عمومی را قابل تحسین دانست.

جوادی با اشاره به زمینه‌های همکاری این دو ارگان فرهنگی، ترویج مطالعه در بین دانش‌آموزان را در توسعه فرهنگی بسیار با اهمیت دانست.

وی خاطرنشان کرد: دبیران استان نیز با مطالعه و قرار گرفتن کتب غیردرسی در سبد نیازهای روزانه خود می‌توانند در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مؤثرتر عمل کنند.

در این جلسه راهکارهای همکاران ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گرفت و توافق شد تا پس از بررسی بیشتر کارشناسان تفاهمنامه همکاری بین مدیران کل این دو نهاد فرهنگی منعقد شود.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول