اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد

راه‌اندازی 140 ایستگاه مطالعه در خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: طرح پیشنهادی ما برای استان خوزستان تعداد 140 ایستگاه است که با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان اجرا خواهد شد.

راه‌اندازی 140 ایستگاه مطالعه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، لفته منصوری اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته بحث‌های زیادی درباره افزایش سرانه مطالعه درکشور صورت گرفته و آمارهای متفاوتی از سرانه مطالعه ارائه شده است.

وی افزود: یکی ازمهمترین و عظیم‌ترین طرح‌هایی که از سال 90 کار مطالعاتی آن آغاز شده بود و در نهایت در سال 91 به مرحله اجرا درآمد طرح ایستگاه‌های مطالعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تصریح کرد: این طرح در مراکز پرترددی مثل فرودگاه‌ها، راه آهن، بیمارستان‌ها، پایانه‌های حمل و نقل، بانک‌ها و ... با هدف آسان سازی دسترسی مردم به کتاب و استفاده از وقت‌های اضافه به اجرا درخواهد آمد.

وی اضافه کرد: در این طرح هر شخص می‌تواند بدون هیچگونه محدودیتی کتاب‌های مورد علاقه خود را برداشته و پس از مطالعه در جایگاه قرار دهد و یا آن را در طول مسافرت مطالعه کند و سپس در اولین ایستگاه مطالعه قرار دهد و اگر به آن علاقه‌مند است و می‌خواهد کتاب رابرای خود داشته باشد با پرداخت هزینه کتاب به شماره حسابی که در شناسنامه کتاب آمده است، کتاب را خریداری کند.

*دریافت 123 هزار جلد کتاب برای ایستگاه‌های مطالعه

منصوری همچنین عنوان کرد: در واقع این طرح یکی از آسان‌ترین راه‌های دسترسی مردم به کتاب و مطالعه است.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف و مزایای طرح می‌توان به افزایش سرانه مطالعه، دسترسی آسان مردم به کتاب، عدم پرداخت هزینه‌، استفاده حداکثری از وقت، بالا بردن فرهنگ مطالعه عمومی در جامعه و کمک به فرهنگ مطالعه اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در ادامه گفت: طرح ایستگاه‌های مطالعه از روز شانزدهم بهمن ماه سال 91 همزمان با مراکز سراسر کشور، در استان خوزستان راه اندازی شد و تا تاریخ پنجم اسفندماه سال گذشته ایستگاه‌های مطالعه راه اندازی شده و تعداد 123 هزار جلد کتاب برای این ایستگاه‌ها دریافت شده است.

*راه اندازی 7 ایستگاه مطالعه

وی بیان کرد: در مرحله اول سهمیه استان خوزستان (شهر اهواز) هفت ایستگاه مطالعه است که وضعیت آنها به شرح زیر است:

فرودگاه بین‌المللی اهواز؛ دو ایستگاه که در تاریخ شانزدهم بهمن ماه سال 91 با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و مدیرکل فرودگاه‌های استان افتتاح شده و تعداد 60 هزار جلد کتاب به‌عنوان سهمیه برای آن دریافت شده است و به صورت روزانه شارژ می‌شود.

راه آهن اهواز؛ یک ایستگاه که در تاریخ 29 بهمن ماه سال 91 با حضور حجت الاسلام حسینی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مدیرکل راه آهن به بهره برداری رسید و تعداد 27 هزار جلد کتاب به‌عنوان سهمیه برای آن دریافت شد.

استانداری خوزستان؛ یک ایستگاه که در تاریخ سوم اسفندماه سال گذشته با حضور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حجازی، استاندار و فرهنگ دوست و منصوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان به بهره برداری رسید و تعداد 3 هزار جلد کتاب برای آن دریافت شده است.

بیمارستان رازی اهواز؛ یک ایستگاه  و تعداد 15 هزار جلد کتاب برای آن دریافت شده است.

بیمارستان گلستان اهواز؛ یک ایستگاه تعداد و 18 هزار جلد کتاب برای آن دریافت شده است.

بانک مسکن مرکزی اهواز؛  یک ایستگاه تعداد و 15 هزار جلد کتاب برای آن دریافت شده است.

منصوری در ادامه گفت: طرح پیشنهادی ما برای استان خوزستان تعداد 140 ایستگاه است که با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان اجرا خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: امید می‌رود با اجرای این طرح در مراحل بعدی و حضور دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری آنها بتوانیم تعداد ایستگاه‌های مطالعه بیشتری را در مکان‌های انتظار راه اندازی کنیم و گام‌های موثری را برای ارتقای سطح مطالعه در استان برداریم.

انتهای پیام/ 72001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول