اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

تفرقه و استعمار سیاست صد‌ها ساله استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا گفت: تفرقه و استعمار سیاست صد‌ها ساله استکبار است که همچنان در برخی کشور‌ها پیاده می‌شود.

تفرقه و استعمار سیاست صد‌ها ساله استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام همایون زرینه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت عالم ربانی سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان و بزرگان دینی باید همواره مورد توجه عامه مردم و علی‌الخصوص علما و افراد به‌نام قرار داشته باشد.

وی سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی را عالمی مجاهد و خستگی‌ناپذیر در عرصه مبارزه با استکبار و استعمار دانست و افزود: نام این عالم بزرگ امروز بر پهنای تاریخ درخشیده است.

وی بیان کرد: عالم جلیل‌القدر اسد‌آبادی به خاطر ایجاد وحدت و اتحاد بین مسلمانان در بلاد مختلف اسلامی هیچ شهر و کشوری را برای خویش انتخاب نکرده و با سفر‌های متعدد در ممالک اسلامی و کشور‌های تأثیرگذار و مختلف مانند مصر و دیگر کشور‌ها زمینه را برای گسترش وحدت امت‌های اسلامی مهیا کرد.

امام جمعه بویین زهرا راه‌اندازی جمعیت‌ها و تشکل‌های مردمی، قدم‌برداری در راستای توسعه علمی را از خدمات برجسته اسد‌آبادی عنوان کرد و افزود: شاگردان و دست‌پرورده‌های سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی نیز مانند خود او در راستای اشاعه اندیشه‌های اتحاد گام برداشته و امروز تمام امت‌ها شاهد برکات و آثار مثبت از مجموعه اقدامات مرحوم اسد‌آبادی، مریدان و شاگردان وی هستند.

وی با بیان اینکه سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی به خوبی به شگرد دشمنان در اهداف شومشان پی برده بود، تصریح کرد: تفرقه‌اندازی بین شیعه و سنی و غارت ثروت‌های آنان در صدر برنامه‌های دشمنان قرار داشته و با همین سیاست خبیث‌آلود و شیطانی آن‌ها تاکنون قرن‌ها است که بدون هیچ رنجی بر برخی ملت‌های مسلمان تسلط یافته و منابع و ثروت‌های انسانی و طبیعی آنان را غارت می‌کنند.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به تلاش استکبار برای تداوم سیاست‌های استعماری تا مرحله شکست قدرت مسلمانان تصریح کرد: امروز امت‌های اسلامی نیازمند سیدجمال‌الدین‌های فراوان بوده تا نقشه شوم دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام/77005/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول