اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز از هفته سلامت

جشن هفته سلامت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در چهارمین روز از هفته سلامت، جشن هفته سلامت در سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

جشن هفته سلامت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز و در چهارمین روز از هفته سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جشن هفته سلامت با حضور رؤسای ادارات مختلفی از وزارت بهداشت، مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و جمع کثیری از دانشجویان در سالن کنعانی این دانشگاه برگزار شد.

سید حسام‌الدین نبوی‌زاده با قرائت فاتحه نثار روح از دست رفتگان در زلزله روز گذشته استان بوشهر اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های معین استان بوشهر است، امیدواریم در هفته سلامت در کمترین زمان سلامت به بازماندگان و هموطنان بوشهری بازگردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شعار سال سازمان جهانی بهداشت را «فشار خون را جدی بگیریم» عنوان کرد و گفت: توجه به فشار خون در سطح جامعه در کاهش بیماری‌ها مؤثر است، از این رو توجه به شعار سال دلیلی برای فراموش کردن شعارهای سلامت در سال‌های گذشته نیست.

وی اذعان کرد: سازمان جهانی بحث هفته سلامت و روز سلامت را به بیماری‌های غیرواگیردار  اختصاص داده که این امر به سبک زندگی بر می‌گردد.

نبوی‌زاده اذعان کرد: مسئله‌ای که امروزه سلامت افراد را تهدید می‌کند، بیماری‌های عفونی و واگیردار نبوده، بلکه شیوه و سبک زندگی در جامعه ماست که بیماری‌های فشار خونی را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروزه و در جامعه کنونی سبک زندگی ما به سمت غذاهای آماده و استفاده از دخانیات سوق داده شده که چنین عواملی باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شده و جوامع بشری را درگیر و گرفتار کرده است.

جامعه بهداشت محور در کاهش بیماری‌ها مؤثر است

این مسئول تأکید کرد: مردم باید به این باور برسند که سبک زندگی مناسب نبوده و خود باید تلاش در تغییر شیوه و روش زندگی داشته باشند تا از میزان مشکلات و بیماری‌ها در سطح جامعه کاسته شود.

وی، پیشگیری را از وظایف تمامی افراد جامعه عنوان کرد و گفت: با وجود بیماری‌های مختلف در جامعه و مشکلات ناشی از آن باید این مهم در جامعه نهادینه شود.

نماینده وزارت بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد، سلامت واقعی را پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت دغدغه پیشگیری و جلوگیری از آسیب‌ها را دارد؛ از این رو جامعه‌ای که بهداشت محور باشد، میزان آسیب‌ها و مشکلات بهداشتی در جامعه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول