اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توصیه «فشارخون را جدی بگیریم»

برنامه‌های هفته سلامت در فارس اعلام شد

برنامه‌های هفته سلامت در فارس با شعار «فشارخون را جدی بگیریم»، اعلام شد.

برنامه‌های هفته سلامت در فارس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز،  دبیر اجرایی هفته سلامت این دانشگاه اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت و توجه به اصلاح روش‌های زندگی برای تأمین سلامتی مردم به ویژه با تاکید بر فشار خون، از اهداف فعالیت‌های دانشگاه در هفته سلامت امسال است.

احمد رضازاده افزود: با توجه به اینکه دستیابی به سلامت جامعه با آگاهی و همکاری عمومی میسر می‌شود بنابراین در هفته سلامت سعی داریم که به شیوه‌های مختلف آموزش‌های عمومی به صورت متمرکزتر انجام شود تا مردم با شیوه ارائه خدمات سلامت در طول سال آشنا شوند.

وی ابراز داشت: بر این اساس هفته سلامت فرصت مناسبی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی سایر نهادها در این زمینه تأکید شود.

دبیر اجرایی هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این هفته سعی می‌شود تکریم فعالیت‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و تقدیر از فعالان این عرصه نیز انجام شود تا خدمتگزاران سلامت مردم با انگیزه و نیروی مضاعفی به ارائه خدمات خود بپردازند.

این مسئول تصریح کرد: هفته سلامت از 18 فروردین آغاز می‌شود که هرکدام از روزهای این هفته به منظور توجه به تمام جنبه‌های شعار سال یعنی «فشار خون را جدی بگیریم» به‌نام ویژه‌ای نامگذاری شده است.

رضازاده ادامه داد: بر این اساس امروز یکشنبه 18 فروردین با عنوان «فشار خون، آموزش و سبک زندگی سالم»، دوشنبه 19 فروردین با عنوان «فشار خون، تغذیۀ سالم و امنیت غذایی»، سه‌شنبه 20 فروردین با عنوان «فشار خون، پزشک خانواده و نظام سلامت»، چهارشنبه 21 فروردین با عنوان «فشار خون، همکاری بین¬بخشی و همبستگی اجتماعی»، پنج‌شنبه 22 فروردین با عنوان «فشار خون، اجتناب از دخانیات و سوء مصرف مواد»، جمعه 23 فروردین با عنوان «فشار خون، فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی» و در نهایت شنبه 24 فروردین ماه جاری با عنوان «فشار خون، بیماریابی، درمان و پیشگیری از عوارض» نامگذاری شده‌اند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول