اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

60 درصد هنرمندان اردبیل عضو بسیج هستند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: بیش از 60 درصد هنرمندان اردبیل عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند و تلاش می‌کنیم تمام هنرمندان را تا پایان برنامه پنجم توسعه به عضویت این مجموعه درآوریم.

60 درصد هنرمندان اردبیل عضو بسیج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز بسیج هنرمندان و هنر انقلاب اسلامی در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی آن هم در حوزه هنر و فرهنگ، سازمان بسیج هنرمندان را تشکیل دادیم به طوری که تاکنون 60 درصد هنرمندان این استان به عضویت این مجموعه در‌آمدند.

وی تاکید کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه تلاش می‌کنیم در استان اردبیل تمام هنرمندان به عضویت بسیج هنرمندان درآیند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: ما در سال گذشته جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج و جشنواره تئاتر استانی بسیج را با حضور 23 گروه هنری برگزار کردیم.

دشتی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی بسیج نیز سال گذشته برگزار شد تا یک حرکت انقلابی را در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت شاهد باشیم.

این مسئول با یادآوری اینکه اولین یادواره شهدای بسیج هنرمندان در مشگین‌شهر برگزار شده و سال گذشته نیز در گرمی این یادواره با هدف تجلیل از هفت شهید هنرمند برگزار شد، بیان داشت: کتاب 37 شهید هنرمند استان را به همت همکاران تدوین کردیم تا این اثر ارزشمند مبنایی در شناخت راه و سیره هنرمندانی باشد که با ایثار و شهادت سعی کردند ادای دینی به این سرزمین کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس از تولید چندین فیلم کوتاه و انیمیشن با حمایت از هنرمندان بسیجی خبر داد و تصریح کرد: این فعالیت‌ها امسال نیز دنبال می‌شود.

*جشنواره عکس بسیج امسال برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه در سال جاری جشنواره عکس بسیج برگزار می‌شود، گفت: در تداوم جشنواره‌ها، جشنواره فیلم و شعر بسیج نیز امسال تکرار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است هر ساله در گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های استانی به میزبانی یکی از شهرها برگزار شود که امسال این برنامه در مشگین‌شهر و به میزبانی هنرمندان این منطقه برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: ما همه ساله در این روز از هنرمندان و فعالان عرصه هنر ارزشی تجلیل می‌کنیم که امسال نیز در یک حرکت ابتکاری از رسانه برتر خبرگزاری فارس در اردبیل به عنوان فراگیرترین رسانه و خادم‌ترین مجموعه اطلاع‌رسانی تجلیل کردیم.

دشتی در خصوص فلسفه روز هنر انقلاب اسلامی نیز خاطرنشان کرد: یک هنرمند باید مولفه‌هایی همچون تخصص و اخلاق‌مداری را در اولویت قرار دهد و این برگرفته از تفکر بسیجی است که می‌تواند هنر جامعه را اعتلا بخشد.

این مسئول به محل شهادت شهید آوینی در فکه و تلاش وی برای شناسایی مقتل 120 شهید گردان 31 عاشورا و حمزه اشاره کرد و ‌افزود: این شهدا که در مظلوم‌ترین شکل به شهادت رسیدند سید مرتضی آوینی سعی کرد مظلومیت آنها را به تصویر بکشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل ابراز داشت: این شهید والامقام کوشید تا مجاهدت شهید عطاءالله مجید که می‌‌تواند برای هنرمندان ما، مایه فخر و شرف باشد به همه ایرانیان معرفی کند تا نسل امروز ما به جای آنکه به هنرمندان و فیلمسازان خارجی افتخار کنند و یا از آنها الگو بگیرند به چنین شهدایی اقتدا کنند.

دشتی گفت: همه شهدای ما برترین هنرمندان جامعه هستند که در اوج مظلومیت هنر بصیرت و ولایت‌مداری را خلق کرده‌اند که ماندگار بوده و هیچ ‌وقت رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم علاوه بر سرپرستی خبرگزاری فارس به عنوان رسانه برتر هنر اسلامی از تعدادی هنرمند بسیجی نیز تجلیل شد و دو تن از شاعران مشگین‌شهر به قرائت شعر پرداختند.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول