اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان بسیج مهندسین خوزستان خبر داد

عضویت 8 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین

مدیر سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان از عضویت 8 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در این سازمان خبر داد.

عضویت 8 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین

مسعود خاکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تاکنون 8 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان عضو شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلف استان خوزستان، کانون‌های بسیج مهندسین فعالیت دارند افزود: در این کانون‌ها حدود 8 هزار نفر در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکترا عضویت دارند.

مدیر سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان در ادامه به راه اندازی گروه‌های تخصصی در سازمان بسیج مهندسین اشاره کرد و گفت: این گروه‌ها شامل گروه انرژی، صنعت و معدن، عمران، کشاورزی، منابع طبیعی، فناوری الکترونیک و ارتباطات هستند.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های سازمان تحت امر خود پرداخت و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه ما بعد از ثبت‌نام و ساماندهی در کارگروه‌های تخصصی، توانمندسازی اعضا است.

 *برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی همچنین، کارگروه‌های تخصصی و بازدیدهای علمی از صنایع، کارخانه‌ها، مزارع، مراکز تحقیقی، سد‌ها و نیروگاه‌ها از جمله برنامه‌های سازمان هستند.

وی هدف از برگزاری این اقدامات را آشنا کردن مهندسان بسیجی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و یادآور شد: مشاوره دادن برای راه‌اندازی شرکت‌های فنی و مهندسی، یکی دیگر از کارهای سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان برای توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است تا با حمایت‌هایی که از آنان انجام می‌شود وارد عرصه‌های فنی و مهندسی خوزستان شوند.

خاکی پیگیری و مشاوره دادن را دو اقدام مهم بسیج مهندسین برای جذب اعضا در مراکز دولتی و خصوصی عنوان و تصریح کرد: مهندسین بسیجی را همراه رزومه کاری به شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی، مراکز تحقیقاتی، مراکز مشاوره، کارگاه‌های اجرایی، برای جذب و اشتغال معرفی می‌کنیم.

 *تقدیر از زحمات مهندسین بسیجی

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش روز مهندس، به بیان اهداف برگزاری این همایش پرداخت و گفت: به مناسبت پنجم اسفندماه سالروز میلاد خواجه نصیرالدین طوسی، همایشی به میزبانی کانون بسیج مهندسین صنعت نفت جنوب و مدیریت سازمان بسیج مهندسین استان انجام شد که در این برنامه از زحمات مهندسین بسیجی استان خوزستان تقدیر به عمل آمد.

خاکی به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نظام‌های مهندسی کشاورزی، ساختمان و معدن اشاره کرد و گفت: در این میزگرد به سوال‌های تخصصی که برای هم استانی‌های عزیز مطرح است پاسخ داده شد.

مدیر سازمان بسیج مهندسین استان خوزستان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر ارائه راهکار و پیشنهادات برای فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاهی، عنوان کرد: توصیه می‌کنیم آنها خودشان را توانمند کنند زیرا دانشگاه‌های ما این ضعف را دارند که کار کارگاهی و آزمایشگاهی را کمتر انجام می‌دهند و برخی دانشگاه‌ها نیز اصلا انجام نمی‌دهند.

 *حضور در کارگاه‌های تخصصی

به گفته وی، فارغ التحصیلان جدید با حضور در کارگاه‌های تخصصی و بازدیدهایی که بسیج مهندسین برای آن‌ها تدارک می‌بیند، شرکت کنند تا آینده بهتر و درخشانی داشته باشند.

مدیر سازمان بسیج مهندسین استان در ادامه به معرفی کانون‌های بسیج مهندسین خوزستان پرداخت و گفت: دزفول، شوش، شوشتر، ایذه، مسجدسلیمان، هفتکل، رامهرمز، بهبهان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر از جمله شهرهایی هستند که کانون بسیج مهندسین، فعالیت دارد و تاکنون نیز سه کانون در اهواز تشکیل شده است.

انتهای پیام/72010/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول