اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار تویسرکان:

همه برای ارتقای سلامت در جامعه بسیج شوند

معاون فرماندار تویسرکان گفت: توجه به مقوله سلامت و بهداشت از کلیدی‌ترین مسائل جامعه است که باید خانواده‌ها، اجتماع و مسئولان برای تحقق این مهم بسیج شوند.

همه برای ارتقای سلامت در جامعه بسیج شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در سومین روز از هفته سلامت حجت‌الاسلام محمد‌علی ارزنده، امام جمعه تویسرکان، حسن حسین‌زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان، یحیی خورشیدخانی، معاون فرماندار، مهدی کریمی، رئیس مرکز بهداشت و جمعی از مسئولان از بیماران قلبی و عروقی بخش‌های ccu و داخلی قلب بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان تویسرکان عیادت کردند.

معاون فرماندار تویسرکان در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ضمن تبریک این هفته به همه عوامل و کادر پزشکی، با اشاره به حدیث معروف عقل سالم در بدن سالم است، خاطرنشان کرد: اهمیت سلامت جوامع بشری کاملاً مشخص و بر همگان آشکار است و نقش آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، چراکه سلامتی انسان‌ عامل اساسی برای دستیابی به اهداف فردی و اجتماعی در سطوح مختلف است.

یحیی خورشیدخانی با بیان اینکه عوامل زیادی در سلامتی انسان نقش دارد، افزود: تغذیه درست اجتناب از مواد مضر برای بدن از مؤلفه‌های اصلی برای صیانت از سلامتی است.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت از سوی بهداشت جهانی با عنوان « فشار خون را جدی بگیریم » خاطرنشان کرد: فشار خون بالا یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل بیماری‌های قلبی و عروقی است و متأسفانه جمعیت زیادی از جامعه بشری مبتلا به فشار خون بالا هستند.

معاون فرماندار تویسرکان تأکید کرد: در صورتی که همه جامعه در مصرف به جا و درست مواد غذایی وارد شوند، عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی و سکته‌های مغزی که همان فشار خون است، بخش عظیمی از این مشکل رفع خواهد شد.

خورشید‌خانی با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان، اظهار داشت: توجه به مقوله سلامت و بهداشت از کلیدی‌ترین مسائل یک جامعه است که باید همه خانواده‌ها و در حوزه گسترده اجتماع و مسئولان برای تحقق این مهم بسیج شوند.

وی، نقش نهاد‌هایی همانند؛ خانواده، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در ارتقای ضریب نرخ سلامت در اجتماع را زیربنایی دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی، آموزش در تعریف سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و آگاه‌سازی از پیامدها و ارائه راهکارها در این عرصه نقش‌آفرین هستند و همه دستگاه‌های مرتبط برای این امر ورود پیدا کنند.

معاون فرماندار تویسرکان، در ادامه در خصوص وضعیت بیمارستان تویسرکان، گفت: بیمارستان ولی‌عصر(عج) تویسرکان قدمت زیادی دارد؛ با این وجود همه کادر پزشکی، مدیریت بیمارستان و دست‌اندرکاران بهداشت و درمان شهرستان با استفاده درست و بهینه امکانات موجود خدمات‌رسانی خوبی دارند، به نحوی که مردم از این مهم رضایت خوبی دارند.

وی در پایان افزود: با همه زحمات و تلاش مسئولان بهداشت و درمان بیمارستان ولی‌ عصر(عج) تویسرکان، این موضوع پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و ما نیاز داریم بیمارستان 96 تختخوابی شهرک قائم بودجه لازم را برای ساخت و ساز بگیرد و کار ساخت و ساز این پروژه آغاز شود.

انتهای پیام/89010/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول