اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه خبر داد

اجرای طرح غربالگری فشارخون کارکنان ادارات بشرویه

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه از اجرای طرح غربالگری فشارخون تمام کارکنان ادارات این شهرستان در طول سال جاری خبر داد.

اجرای طرح غربالگری فشارخون کارکنان ادارات بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی حسینی‌نژادمحبی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بشرویه اظهار داشت: بر اساس توافق تمام کشورهای دنیا، هفته‌ای در طول سال به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که در ایران 18 تا 24 فروردین را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: هر سال هفته سلامت با توجه به مهم‌ترین معضل بهداشتی جهان شعاری برای آن انتخاب می‌شود که امسال از سوی سازمان جهانی بهداشت «فشار خون را جدی بگیریم» انتخاب شده که طی این هفته در راستای تبیین و تشریح بیماری فشار‌خون در بین اقشار مختلف مردم برنامه‌هایی انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه با بیان اینکه بیشتر عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون است، تصریح کرد: فشار خون بالا بیماری مزمن شایعی است که در آن مقدار فشار خون از حد طبیعی بالاتر می‌رود و به اندام‌های حیاتی مثل قلب، مغز، کلیه و چشم آسیب می‌رساند.

حسینی‌نژادمحبی افزود: بیش از یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به فشار خون هستند و 7 میلیون نفر در سال بر اثر فشار خون یا عوارض ناشی از آن فوت می‌کنند که با توجه به آسیب فشار خون به شریان‌ها و اعضای حیاتی بدن از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود.

وی متذکر شد: تغییر سبک زندگی، عدم تحرک در زندگی شهرنشینی مدرن، مصرف غذاهای پرچرب، استرس، مصرف دخانیات و چاقی از جمله عوامل بروز فشار خون در افراد است.   

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای سطح سلامت جامعه گفت: بهترین اقدام برای جلوگیری از فشار خون پیشگیری‌های ساده همچون کنترل وزن و کنترل مصرف نمک است.

حسینی‌نژادمحبی یادآور شد: باید در بحث سلامتی آموزش‌های لازم داده شود و دانش و آگاهی در ارتباط با بهداشت فردی و اجتماعی اطلاع‌رسانی شود.

وی از اجرای طرح غربالگری فشارخون تمام کارکنان ادارات این شهرستان در طول سال جاری خبر داد و اذعان داشت: نواختن زنگ سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی، کوهپیمایی خانوادگی، پیاده‌روی عمومی، برنامه آموزشی در سطح مدارس، برپایی چادرهای سلامت در محلات برای کنترل فشارخون توسط هلال احمر، طرح غربالگری فشارخون مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نمازگزاران نماز جمعه و بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی از برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان است.

انتهای پیام/69009/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول