اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا:

مردم با مضرات غذاهای «فست‌فودی» آشنا نیستند / غذای دریایی ترویج شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: مردم با مضرات غذاهای فست فودی به طور کامل آشنا نیستند.

مردم با مضرات غذاهای «فست‌فودی» آشنا نیستند / غذای دریایی ترویج شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، نمایشگاه غذای سالم و ناسالم در نکا با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش نکا در مدرسه شهید باقری برگزار شد.

اسماعیل محمودیان امروز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج غذای پاک، سالم و مفید برای سلامتی و نیز جلوگیری از تمایل مردم به فست فودها برگزار شده است.

وی بیان داشت: ارتقای دانش و سواد تغذیه‎ای، بهبود شیوه زندگی سالم با تاکید بر تغذیه صحیح و تشویق مردم به استفاده بیشتر از غذای سالم از جمله مسائلی است که باید در تمام زمان‌ها و مکان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

محمودیان با بیان اینکه عادت بد غذایی مردم و استفاده از غذای ناسالم دلیل بروز بسیاری از بیماری‌ها است، یادآور شد: شاید فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از غذاهای سالم در جامعه صورت نگرفته و مردم با مضرات غذاهای فست فودی به طور کامل آشنا نیستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: ایجاد امنیت غذایی در جامعه از جمله اهدافی است که دولت و بهداشت و درمان دنبال می‌کنند و باید با فرهنگ‌سازی مناسب استفاده از غذاهای سالم در بین آحاد جامعه، این امنیت غذایی را افزایش دهیم.

وی گفت: باید با برگزاری و توسعه چنینی جشنواره‌های استفاده از غذاهای سالم همچون گوشت‌های دریایی، سبزی، میوه و لبنیات را روز به روز بیشتر از گذشته وارد  سبد غذایی مردم کنیم.

محمودیان افزود: در این نمایشگاه غذاهای سالم وعده‌های مختلف غذایی و میان وعده‌ها در کنار غذاهای ناسالم برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/86002/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول