اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه:

مصرف غذاهای آماده سبب بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه گفت: با مصرف گسترده غذاهای آماده بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی در جامعه افزایش یافته است.

مصرف غذاهای آماده سبب بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، علی حسینی‌نژادمحبی ظهر امروز در مراسم افتتاح جشنواره غذاهای سنتی و بومی در روستای نیگنان بشرویه اظهار داشت: طی دهه‌های اخیر شیوه زندگی افراد تغییر پیدا کرده و وضع سلامت مردم را دست‌خوش دگرگونی کرده است.

وی ادامه داد: شیوه‌های جدید زندگی و تغییر سنت‌های گذشته منجر به تغییر در الگوهای غذایی و مصرف غذاهای آماده و فست‌فودها، دریافت چربی‌ها و کاهش مصرف سبزی و میوه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه تصریح کرد: در گذشته زنان خانه‌دار علاوه بر استفاده از مواد اولیه سالم و تازه وقت بیشتری برای طبخ و تهیه غذا صرف می‌کردند و تمام اعضای خانواده با نشستن بر سر سفره از نظر بعد روانی نیز تامین می‌شدند.

حسینی‌نژاد‌محبی افزود: اما امروزه زن و مرد در خانواده شاغل بوده و به دلیل کمبود وقت به مصرف غذاهای فریز شده و غذاهای آماده و فست‌فودها گرایش پیدا کرده‌اند و کمتر به هنگام صرف غذا دور هم جمع می‌شوند.

وی متذکر شد: با مصرف گسترده غذاهای آماده بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی افزایش یافته و عدم توجه به این عادات غذایی و تغذیه ناسالم اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان می‌گذارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشرویه تاکید کرد: با وجود این شرایط ترویج الگوی صحیح تغذیه سالم و مصرف غذاهای سنتی و بومی و جایگزینی آنها به جای غذاهای آماده و فست‌فودها ضروری است.  

حسینی‌نژاد‌محبی اذعان داشت: در این جشنواره انواع غذاهای سنتی و بومی، نان‌های محلی، انواع شیرینی و ترشی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول