اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه خواستار شد

راه‌اندازی بخش مشاوره ژنتیک در بیمارستان بشرویه

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه خواستار راه‌اندازی بخش مشاوره ژنتیک با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی در بیمارستان بشرویه شد.

راه‌اندازی بخش مشاوره ژنتیک در بیمارستان بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، غلامرضا پورسلطانی در نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه بهداشت و تأمین سلامت شهرستان بشرویه اظهار داشت: پس از گذشت 10 سال از آغاز به کار بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بشرویه هنوز چارت سازمانی آن از سوی معاونان وزارت بهداشت و درمان کشور ابلاغ نشده است.

فرماندار بشرویه گفت: مردم خیر و نیک‌اندیش شهرستان بشرویه در دهه دوم پیروزی انقلاب اسلامی خود ساختمان بیمارستان را ساختند و در سال 80 کد بیمارستان برای آن تعریف و درجه‌بندی شده اما تاکنون چارت سازمانی این بیمارستان از سوی معاونان وزارت  بهداشت و درمان ابلاغ نشده است و مشکلات عدیده‌ای برای بیمارستان در مورد کمبود پرسنل بیمارستان فراهم آورده است.

وی افزود: این در حالی است که در سفر چهارم هیئت دولت برای دو شهرستان خراسان‌جنوبی بیمارستان جدید‌التاسیس با چارت سازمانی کامل مصوب شده که انتظار می‌رود مسئولان استانی و کشوری در این مورد اقدام جدی‌تری داشته باشند.

فرماندار بشرویه همچنین خواستار راه‌اندازی بخش مشاوره ژنتیک با همکاری شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه نیز طی گزارشی در مورد بالا بودن شاخص سلامت در بخش مادران باردار و نوزادان نسبت به میانگین استانی گفت: با راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های عمل، پیگیری پزشک متخصص جراح زنان و زایمان و خدمات بستری مشکل رفت و آمد مادران باردار برای زایمان به شهرهای مجاور برطرف شده و ضریب بهبودی آنان بالا رفته است.

علی حسینی‌نژاد همچنین از اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: در حال حاضر با بکارگیری چهار پزشک این طرح در سطح شهرستان در حال اجرا است که خدمات خوبی به خانواده‌ها و به ویژه روستاییان می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 90 با ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی و پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین توسعه تجهیزات پزشکی بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان در محل اعتبارات ملی و استانی در این شهرستان هزینه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه در مورد احداث ساختمان جدید بیمارستان شفای بشرویه نیز گفت: با توجه به تأمین زمین به مساحت 4 هزار مترمربع و اعتبار اولیه 600 میلیون تومان عملیات ساخت آن در سال 91 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول