اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه‌:

بیمارستان 36 تختخوابی لنده در سطح‌بندی بیمارستان‌های کشور قرار گرفت

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه ‌گفت: در راستای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و افزایش سطح کیفی آن‌ها، بیمارستان 36 تختخوابی لنده با حمایت مسئولان در دستور کار سطح‌بندی بیمارستان‌های کشوری قرار گرفت.

بیمارستان 36 تختخوابی لنده در سطح‌بندی بیمارستان‌های کشور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، سیدعبدالحسین موسویان‌زاده در جلسه شورای سلامت شهرستان لنده با تبریک هفته سلامت و با اشاره به عملکرد شبکه بهداشت در سال 91 اظهار کرد: سال 91 با همه تنگناهای اقتصادی به پایان رسید.

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه در ادامه به تأثیر مسائل و تنگناهای اقتصادی در حوزه بهداشت و درمان‌ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بنا به دلایل مطرح شده در همه زمینه‌ها صرفه‌جویی به اوج خود رسیده و خریدها به حداقل کاهش یافته است.

موسویان‌زاده افزود: همت مسئولان دانشگاه‌ علوم پزشکی استان و به تبع آن مسئولان شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و لنده بر این بود تا بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را جهت رفاه عمومی مردم ارائه دهند.

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه گفت: هیچ دستگاهی بدون همکاری و هماهنگی نمی‌تواند سطوح موفقیت را پشت سر بگذارد مگر با همدلی که مایه دلگرمی و قوت قلب مسئولان و کارکنان آن دستگاه است.

موسویان‌زاده تصریح کرد: در سال 91 برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه‌ریزی جهت پزشک خانواده‌، نظارت بر خانه‌های بهداشت و تأمین نیروی انسانی کارآمد در دستور کار این شبکه قرار گرفت و تاکنون به نحو احسن پیگیری و اجرایی شده‌ است.

وی در ادامه به نصب و راه‌اندازی یک دستگاه رادیولوژی در بستر درمانی لنده اشاره کرد و گفت: این دستگاه قریب به یک سال است که در این مرکز نصب شده ولی بنا به دلایلی مختلف از جمله ناقص بودن قطعه ظهور و ثبوت این دستگاه و همچنین استخدام و گزینش نیروی مورد نیاز تا کنون راه‌اندازی نشده بود.

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه اضافه‌کرد: قطعه مورد نیاز این دستگاه در هفته‌های آتی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت کهگیلویه در ادامه به پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص احداث بیمارستان در شهرستان بتواند بیمارستان خود را به مرحله سطح‌بندی و تصمیم‌گیری برای احداث برساند، که خوش‌بختانه این اتفاق در خصوص لنده انجام و بیمارستان 36 تختخوابی لنده برای سطح‌بندی و مراحل بعدی در حوزه مربوطه مطرح و مراحل تصمیم‌گیری پایانی‌ خود را سپری می‌کند.

موسویان‌زاده در ادامه با بیان این‌که لنده از امکانات مطلوبی برخوردار است، افزود: مرکز بستر درمانی لنده از مجهزترین مراکز درمانی در سطح استان است.

وی افزود: کمبود پزشک در سطح استان بوده و مربوط به یک شهرستان نیست، و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده با برگزاری امتحان رزیدنتی که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، این مشکل برطرف می‌شود.

موسویان‌زاده در ادامه شعار هفته سلامت را یادآور شد و گفت: شعار امسال هفته سلامت امسال فشار خون را جدی بگیرید است که این مهم یکی از دلایل عمده مرگ و میر در استان ما و دیگر استان‌های کشور است.

وی افزود: سالانه 17 میلیون نفر در جهان بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون می‌میرند.

وی در پایان به علل اصلی فشار‌خون و راه‌های مقابله با آن اشاره کرده و گفت: با جدی گرفتن فشار خون‌ می‌توان سلامتی خود را تضمین کرد.

انتهای پیام/82013/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول