اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین:

معادن غیرفعال قزوین به مزایده گذاشته می‌شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از وجود 80 معدن غیرفعال در این استان خبر داد و گفت: از این میان، معادن قابل استفاده پس از برنامه‌ریزی‌های لازم به مزایده گذاشته می‌شوند.

معادن غیرفعال قزوین به مزایده گذاشته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدی‌ها امروز در جلسه ستاد ساماندهی معدن استان قزوین که در دفتر استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر 152 معدن در این استان فعال هستند که 25 نوع ماده معدنی از جمله آلونیت و هماتیت از آن‌ها استخراج می‌شود.

جمشیدی‌ها، سیلیس، نمک، سنگ‌های تزئینی، مس، زغال سنگ، شن و ماسه را از جمله مواد استخراجی از معادن استان قزوین برشمرد و افزود: هم اکنون 80 مورد از معادن این استان غیرفعال هستند و معادن ناشناس نیز پس از انتشار فراخوان برای جذب داوطلبان بخش خصوصی، بر اساس داده‌های سازمان زمین‌شناسی کشور، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نتایج مطالعات طرح‌های سال‌های گذشته شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: از میان معادن ناشناس و غیرفعال، بخش قابل بهره‌برداری و حائز ظرفیت معدنی، شناسایی و به مزایده گذاشته می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآور شد: طی دو سال گذشته برای 125 مورد از معادن استان قزوین پروانه اکتشاف صادر شده و از این معادن 15 ماده معدنی از جمله سنگ آهک، سنگ لاشه، آهن و مس کشف می‌شود.

این مسئول با اشاره به اخذ 806 میلیون تومان عوارض از معادن استان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در بخش معادن شن و ماسه در سال گذشته 9 پرونده تخلف، تشکیل شد و تفاهم‌نامه‌ای نیز با انجمن شن و ماسه برای حمایت آن‌ها از فعالیت قانونی این معادن به امضا رسید.

علی‌آقا فرهادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در بخش دیگری از این نشست از وجود 147 واحد معدنی فعال در حوزه متبوع خود خبر داد و گفت: این واحدها دارای پروانه فعالیت هستند و در مرحله اکتشاف یا بهره‌برداری قرار دارند.

فرهادی افزود: بر اساس قانون، محدودیت‌هایی برای استخراج از معادن موجود در محدوده‌های حفاظت شده اعمال می‌شود که این امر نظارت بهتر بر معادن و حفاظت مؤثرتر از آن‌ها را میسر می‌کند.

انتهای پیام/77011/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول