اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی استان قم عنوان کرد

حضور اداره کل بازرسی قم در هزار مزایده و مناقصه دولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی استان قم گفت: هزار و 172 مورد مزایده و مناقصه در سال 91 به اداره کل بازرسی قم ابلاغ شد و در 998 مورد حضور جدی صورت گرفت.

حضور اداره کل بازرسی قم در هزار مزایده و مناقصه دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس فرزادنیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف سازمان بازرسی کل کشور که در قانون اساسی مشخص شده است اظهار کرد: اصل 174 قانون اساسی، نظارت بر حسن اجرای قوانین را وظیفه اصلی این سازمان می‌داند.

وی افزود: ادارات کل بازرسی استان‌ها هم همین رسالت قانونی را بر عهده دارند و در صورت اجرای آن شاهد انجام اصولی تمام امور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه سازمان بازرسی بر اجرای قوانین و مقررات توسط دستگاه‌های مختلف تاکید دارد خاطرنشان کرد: توصیه ما به نهادها و ادارات این است که به منظور افزایش کیفیت امور نسبت به اجرای قوانین دقت ویژه داشته باشند.

وی مهم‌ترین رسالت ادارات کل بازرسی استان‌ها را تطبیق عملکرد ادارات با قوانین موجود دانست و گفت: در صورت مغایرت امور نسبت به اصلاح آنها اقدام می‌شود.

فرزادنیا ادامه داد: سه نوع بازرسی توسط ادارات کل بازرسی استان‌ها صورت می‌گیرد؛ نخستین مورد مطابق وصول شکایات و اعلام‌های مردمی است و بسیاری از آنها منجر به گزارشاتی می‌شود که آنها هم به نوبه خود یا اصلاح امور را در پی دارند یا اینکه گزارشات اختصاصی کیفری شامل معرفی به هیئت‌های تخلف اداری، دیوان محاسبات و نیز ابطال مصوبات خلاف قانون از طریق دیوان عدالت اداری بر اساس آنها تهیه می‌شوند.

مدیرکل بازرسی استان قم از تشکیل 387 مورد پرونده تخلف بر اساس گزارشات مردمی در قم طی سال جاری خبر داد و افزود: در این میان 78 مورد منجر به صدور گزارش شده است.

انجام 31 مورد بازرسی برنامه‌ای طی سال جاری

وی بازرسی‌های برنامه‌ای را نوع دوم آنها دانست و گفت: برنامه این نوع بازرسی‌ها اواخر هر سال برای سال آینده ارائه می‌شود و پس از تایید ریاست قوه قضائیه لازم‌الاجرا هستند؛ در سال جاری 31 مورد بازرسی برنامه‌ای در قم به مرحله اجرا درآمده‌اند.

فرزادنیا ابراز کرد: کمیته اعتباری بانک‌های استان، معاونت آب، آبفا و شرکت مدیریت منابع آب در اجرای قانون تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، عملکرد بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه نحوه ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع، بررسی قانون اجرای هدفمندی یارانه‌ها، عملکرد اداره کل منابع طبیعی، بررسی نحوه تسهیلات وصول مطالبات توسط بانک مسکن، بررسی عملکرد شعب بیمه ایران، بررسی اقدامات شرکت سهامی آب منطقه‌ای در زمینه تامین آب و اصلاح شبکه و نیز انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم از جمله موارد بازرسی‌های برنامه‌ای در قم بوده‌اند.

مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه بررسی عملکرد شهرداری‌های مناطق و جهاد کشاورزی در خصوص قانون حفظ اراضی زراعی از دیگر بازرسی‌های برنامه‌ای بوده‌اند عنوان داشت: نحوه رفع نقاط حادثه‌خیز استان، بررسی عملکرد راه و ترابری در خصوص راه‌های روستایی، عملکرد اداری و ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید بهشتی، عملکرد بهزیستی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم جزو همین نوع بازرسی‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: نوع سوم، بازرسی‌های فوق‌العاده هستند؛ اهمیت بالای کار موجب می‌شود این نوع بازرسی‌ها به صورت ضرب‌الاجلی و با موافقت مرکز صورت گیرند.

فرزادنیا ادامه داد: بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با احداث فرودگاه قم و تاسیسات گردشگری آن و فاز دوم مونوریل دو اقدام از نوع بازرسی‌های فوق‌العاده طی سال 91 در قم بوده‌اند.

ثبت 480 معامله دولتی قم در سامانه ملی

مدیرکل بازرسی استان قم حوزه معاملات دولتی را مورد توجه قرار داد و افزود: هزار و 172 مورد شامل مزایده و مناقصه در سال 91 به اداره کل بازرسی قم ابلاغ شد و در 998 مورد حضور فیزیکی جدی صورت گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی پیگیری شکایات از اواسط سال جاری گفت: دستگاه‌ها موظف هستند اطلاعات معاملات را در این سامانه ثبت کنند و پس از بررسی‌ها و در صورت نیاز حضور فیزیکی صورت خواهد گرفت؛ از زمان راه‌اندازی این سامانه در قم 480 مورد معامله دولتی در این سامانه ثبت شده است.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول