اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رفسنجان:

بهره‌برداری از معادن موجب کاهش وابستگی به نفت می‌شود

امام جمعه موقت رفسنجان نامگذاری سال جاری به نام حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را عالمانه دانست و گفت: بهره‌برداری مناسب از معادن ما را از وابستگی به نفت جدا می‌کند.

بهره‌برداری از معادن موجب کاهش وابستگی به نفت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال 92 با اشاره به عید نوروز و سنت‌های  حسنه این ایام اظهار داشت: آراستگی ظاهری و پاکیزه کردن محیط زندگی مهم است، اما آراستگی باطن انسان مهم‌تر است.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام آراستگی باطنی و روحی در سه بُعد تبیین شده و آن آراستگی اندیشه و عقل است که انسان باید مراقب افکار خود باشد.

حسینی افزود: آراستگی در گفتار بُعد دیگری است که شخصیت انسان را می‌رساند، زیرا شخصیت هر انسان در زبان اوست و سخن انسان باید مایه پیشرفت و رشد وی شود.

وی خاطر نشان کرد: آراستگی در رفتار و کردار انسان در دین اسلام مهم است و ایمان بدون عمل ارزشی ندارد، لذا انسان باید بر اساس عزت نفس خویش حرمت و کرامت انسانی‌اش را حفظ کند زیرا انسان نماینده خداوند در روی زمین است.

خطیب جمعه رفسنجان با تاکید بر پرهیز از گناه و نافرمانی خدا بیان داشت: توسل به ائمه اطهار در زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کسی که از دوستی اهل بیت (ع) سخن می‌گوید باید دستورات ایشان را در زندگی به کار گیرد.

حسینی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) ابراز داشت: سالروز شهادت بانوی اسلام پنجم فروردین است و چه خوب است این ایام را گرامی بداریم و در کنار عید نوروز به آن اهتمام بورزیم و شب و روز قبل و بعد این روز را به اقامه عزا بپردازیم، زیرا فاطمه زهرا (س) بهانه خلقت و آفرینش و عامل بقای اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در روز عید نوروز، ایشان را رهبری مدیر و مدبر، شجاع و عالم و فردی فرهیخته و مایه افتخار خواند و بیان کرد: زمانی که رهبر ما می‌فرمایند «رژیم صهیونیستی اگر بخواهد به ایران نگاه چپ کند، تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم»، این سخن نشان می‌دهد که ایران در سایه ولی‌فقیه شجاع، رهبری می‌شود.

حسینی نامگذاری سال جاری به نام حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی را عالمانه دانست و بیان داشت: بر اساس فرموده رهبر فرزانه انقلاب باید از وابستگی به نفت خارج شویم و به سوی تولید پیش برویم تا آمریکا دیگر از این اهرم استفاده نکند و برای ما مشکل به وجود نیاورد.

وی حمایت از محصولاتی نظیر پسته و زعفران که در دنیا حرف نخست را می‌زنند، مهم دانست و تصریح کرد: وجود معادن بسیار در ایران هم می‌تواند ما را در حماسه اقتصادی کمک کند و از وابستگی به نفت رها سازد.

حسینی به حضور یکپارچه در انتخابات تاکید و خاطر نشان کرد: مردم ولایت‌مدار ایران با مشارکت حداکثری خود حماسه‌ای دیگر به وجود می‌آورند.

انتهای پیام/80016/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول