اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خبر داد

آغاز طرح توانمندسازی اکتشاف معادن در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با امضا پیش‌نویس تفاهمنامه با سازمان توسعه، نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طرح توانمندسازی اکتشاف معادن در استان آغاز خواهد شد.

آغاز طرح توانمندسازی اکتشاف معادن در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داوود شهرکی ضمن اعلام خبر پیش‌نویس تفاهم نامه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، هدف از آن را توانمندسازی اکتشاف معادن استان عنوان کرد.

وی ابراز داشت: با اجرایی شدن این طرح در سطح استان به‌زودی شاهد شکوفایی بخش معدن استان با توجه به وجود ذخایر غنی معدنی خواهیم بود.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد محدوده‌های اکتشافی عناصر فلزی غرب زاهدان، محدوده‌های مستعد اکتشافی کرومیت و نیکل ایرانشهر، محدوده اکتشافی طلا و عناصر همراه در بزمان، محدوده مس و عناصر همراه در غرب استان، محدوده عناصر مس و عناصر همراه در زابل و محدوده عناصر فلزی کوه بیرک در سراوان و ایرانشهر در قالب طرح توانمندسازی اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور به مدت 9 ماه از تاریخ این تفاهم نامه توسط کارشناسان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و با همکاری این سازمان مورد بررسی اولیه قرار گیرد.

شهرکی گفت: پس از بررسی کارشناسی محدوده‌ها و در صورت مناسب بودن کانی سازی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اقدامات قانونی را برای اخذ پروانه‌های اکتشاف و انجام مطالعات تکمیلی اکتشافی ادامه خواهد داد.

این مسئول بیان داشت: در این تفاهم نامه مقرر شد ایمیدرو طی انجام مراحل اکتشافی اقدام به اکتشاف در محدوده‌های پروانه‌های اکتشافی را صادر و در صورت اخذ گواهینامه کشف با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بر اساس قوانین نسبت به واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه قطعاً شاهد شکوفایی بخش معدن استان با توجه به ذخایر غنی معدنی از جمله طلا، کرومیت، منگنز، آنتیموان، گرانیت و مس در استان خواهیم بود.

وی مساحت محدوده‌های اکتشافی سراسر استان را که مورد تفاهم طرفین قرار گرفت بیش از هزار و 200 کیلومتر مربع عنوان کرد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: همچنین انجام مطالعات تکمیلی بررسی ذخایر آنتیموان استان و احداث کارخانه فرآوری در منطقه نیز از دیگر مفاد تفاهم نامه است.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول