اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

معادن ثبتی خراسان جنوبی برای بهره‌برداری فرصت ‌زیادی ندارند

استاندار خراسان جنوبی گفت: افرادی که معدنی را به ثبت رسانده و برای بهره‌برداری از آن اقدامی انجام نداده‌اند تنها تا پایان فروردین ماه 92 مهلت دارند که فرصت زیادی نیست.

معادن ثبتی خراسان جنوبی برای بهره‌برداری فرصت ‌زیادی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید بازارچه مرزی میل 78 را فعال‌ترین بازارچه مرزی استان دانست و اظهار کرد: به‌رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی علیه ایران، میزان صادرات استان از این بازارچه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته حجم مبادلات بازرگانی خراسان جنوبی 380 میلیون دلار بوده است.

این مسئول صادرات زرشک به آلمان را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات سال 91 به منظور توسعه محصولات استراتژیک استان و حمایت از تولیدکنندگان زرشک در استان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح ارتقای سطح بهداشتی زرشک و زعفران از دیگر اقداماتی است که تاثیرات بسیار خوبی برای توسعه این محصولات در استان داشته است.

رشید خراسان جنوبی را جزو استان‌های برتر در زمینه سلامت اداری و اقتصادی دانست و افزود: در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفته که قابل تقدیر و تشکر است.

استاندار خراسان جنوبی به راه‌اندازی کارگروه توسعه معادن در کشور اشاره کرد و افزود: در خراسان جنوبی این کارگروه متناظر با کارگروه کشوری به منظور توسعه معادن در بخش کمی و کیفی راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی در بخش معادن جزو استان‌های برخوردار بوده و با دارا بودن معادن بسیار غنی جزو استان‌های برخوردار کشور محسوب می‌شود.

رشید توسعه معادن را موجب رونق اقتصادی در استان دانست و افزود: افرادی که معدنی را به ثبت رسانده و برای بهره‌برداری از آن اقدامی انجام نداده‌اند تنها تا پایان فروردین ماه 92 مهلت دارند تا اقدامات لازم را صورت دهند در غیر این صورت مجوز آنها لغو و به افراد واجد شرایط دیگر واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه قصد داریم در یک پروسه زمانی مشخص معادن استان را توسعه دهیم، گفت: این کارگروه در شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی برگزاری همایش نکوداشت علامه عبدالعلی بیرجندی و نیز برگزاری همایش بزرگ ترانزیت و توسعه محور شرق را از دیگر اقدامات برجسته در سال گذشته عنوان کرد و افزود: کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی نیز در سال 91 به وقوع پیوست که با اقداماتی که در آینده در این منطقه صورت می‌گیرد خواهد توانست نقشی مهم و تاثیرگذار در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.

رشید به الحاق طبس به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: طبس با مردمی متدین، انقلابی و همیشه در صحنه در آخرین روزهای سال گذشته به خراسان جنوبی ملحق شد که به مردم عزیز طبس و همه کسانی که در راستای توسعه اقتصادی استان و کشور تلاش می‌کنند این امر مبارک را تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام/2248/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول