اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

معادن ظرفیت بالقوه در حوزه اشتغال هرمزگان است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: توسعه معادن یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند در این استان صدها فرصت جدید شغلی ایجاد کند.

معادن ظرفیت بالقوه در حوزه اشتغال هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: در سال 91 به رغم تمام محدودیت‌ها و کمبودهایی که وجود داشت استان هرمزگان موفق شد در حوزه اشتغال اقدام‌های قابل توجهی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه حرکت در یک مسیر بدون مانع کار سختی نیست اما عبور از گردنه‌های صعب‌العبور هنرمندی می‌خواهد، ادامه داد: این هنر مدیران استان هرمزگان است که موفق شدند در یک شرایط متفاوت و غیرطبیعی فرصت‌های شغلی بی‌شماری را ایجاد کنند.

وی با اشاره به نتایج راستی‌آزمایی از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان هرمزگان افزود: نتایج راست آزمایی بیانگر عزم و اراده جدی مدیران برای حذف بیکاری در استان است.

عزیزی روحیه خدمت گذاری مسئولان را فرصت مناسبی برای انجام اقدام‌های مهم در حوزه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: یقینا با این روحیه می‌توان استان هرمزگان و به ویژه شهر بندرعباس را در حوزه عمران شهری تبدیل به یک شهر ممتاز کرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اشتغال را یک موضوع مهم دانست و یادآور شد: در سال آینده چه دولت دستورالعملی اعلام کند و چه خیر، بحث اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی در هرمزگان به عنوان یک ضرورت در سند راهبردی استان مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر رسیدن به اشتغال پایدار به عنوان یک ضرورت، بیان کرد: مرز نهایی و هدف اصلی شورای اشتغال باید محو بیکاری در استان باشد.

عزیزی همچنین با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ اشتغال ادامه داد: اشتغال حتما به معنای استخدام قطعی و رسمی در یک اداره نیست بلکه ایجاد اشتغال برای تامین معیشت از راه شرعی و قانونی اشتغال محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هنوز خیلی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان هرمزگان شکوفا نشده است که این امر باید با یک عزم و اراده جدی محقق شود.

استاندار هرمزگان از ظرفیت معادن به عنوان یکی از فرصت‌های شکوفا نشده در استان یاد کرد و گفت: معادن باید در اختیار مردم قرار بگیرد و در این راستا فرصت‌های شغلی مختلفی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کار باید بر اساس یک معیار منطقی، ماندگار و تاثیرگذار شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: اشتغال را باید امری دائمی و رسالتی اعتقادی و ماندگار بدانیم.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه نگاه دولت به استان هرمزگان یک نگاه ویژه است، افزود: اراده دولت برای حل مشکلات این استان جدی است و تاکنون نیز هر موضوعی را از مدیران بالادستی خواسته‌ایم برای حل مشکل اقدام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه نگاه ما به اشتغالزایی مقطعی و در قالب ابلاغ سیستمی نیست، ادامه داد: استان هرمزگان برای رسیدن به مرز شایستگی‌هایش باید با اراده جدی پیش برود.

گفتنی است بر اساس اعلام حوزه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی، استان هرمزگان مقام نخست کشور را در راستای انجام تعهدات اشتغال، صدور مجوز مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات و ثبت اشتغال در سامانه رصد و کاریابی‌ها به دست آورده است.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول