اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

فاصله زیاد کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها در استفاده بهینه از معادن

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلایل مختلف از جمله کم‌کاری و کم‌توجهی مسئولان از گذشته تا حال در زمینه استفاده بهینه از معادن خود موفق نبوده است.

فاصله زیاد کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌ها در استفاده بهینه از معادن

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری صبح امروز در ستاد اجرایی بخش معادن استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر صنعت و معدن در امور معادن و صنایع معدنی برگزار شد، اظهار کرد: دولت کنونی توجه و اهتمام ویژه‌ای به بخش معادن داشته و کارگروهی به ریاست رئیس‌جمهور در کشور و ستاد اجرایی نیز در استان‌ها و به فراخور حال در شهرستان‌ها ایجاد شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در استان ما به دلایل مختلف بخش معدن مهجور و بلااستفاده مانده است، گفت: شاید یکی از دلایل این امر در سایه قرار گرفتن معادن زیر چتر نفت باشد.

مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم برگزاری جلسات ستادی کارگروه معدن در استان تاکید کرد و افزود: خروجی مثبت آن یقینا منجر به برطرف شدن بسیاری از معضلات و مشکلات از جمله بیکاری و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است.

صابری با ابراز این گفته که درآمدهای غیرنفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد سرگردان است، اظهار کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی مشکلی بزرگ در پیش روی توسعه اقتصادی در استان ما به حساب می‌آید که چنین معضلی در سطح ملی هم خودنمایی می‌کند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد راکد بودن و عدم فعالیت بخش خصوصی در حوزه معادن استان را یادآور شد و گفت: متولیان باید بیش از پیش زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم صنعت و معدن را فراهم کنند.

وی فرمان نوروزی رهبری معظم انقلاب را مصداق واقعی برای لزوم کار و تلاش در این استان دانست و گفت: نباید در زمینه معادن تنها دلمان به چاه‌های نفت گچساران خوش باشد بلکه بر اساس تدبیر خردمندانه رهبری باید به سمتی حرکت کنیم که نفت در الویت‌های آخر قرار گیرد.

وی با مقایسه برخی استان‌ها با کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استفاده از مواهب طبیعی به خصوص معادن گفت: در استانی هم‌چون اصفهان همه با هر تفکری در راستای اعتلای استان خود پشت یک میز می‌نشینند و تبادل آرا و اندیشه می‌کنند و اکنون می‌بینیم که آن‌ها به همین دلیل یعنی همدلی و همفکری در برخی عرصه‌ها چندین و چند دهه از ما جلوترند.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول