اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

مشخص‌سازی تکلیف معادن غیرفعال / اختصاص تمام مزایای معادن به استان‌های خود

استاندار هرمزگان خواستار مشخص کردن تکلیف معادن غیرفعال در این استان شد و از اختصاص تمامی مزایا و منافع معادن فعال در استان‌ها به خود استان‌ها طی دستورالعمل جدید دولت خبر داد.

مشخص‌سازی تکلیف معادن غیرفعال / اختصاص تمام مزایای معادن به استان‌های خود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست ستاد معادن هرمزگان با بیان اینکه ما در مبحث استفاده از ظرفیت‌های طبیعی دچار یک اشتباه استراتژیک شده‌ایم، اظهار داشت: این گفته از آنجا می‌آید که همواره به ظرفیت‌های کشور به نگاهی بسته و محدود نگاه کرده‌ایم و این امر نتوانسته است ظرفیت‌ها را به درستی بالفعل کند.

وی افزود: با اعتقاد عمیقی که به تکیه بر درآمدهای غیرنفتی داریم اما همواره گام‌هایمان در این راستا محکم و موثر نبوده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: شاید این امر به این دلیل است که همیشه فکر کرده‌ایم که باید ظرفیت‌هایمان را در حوزه‌های مختلف حفظ کنیم.

به گفته عزیزی کشور ما ظرفیت‌های خوبی دارد که اگر مورد استفاده قرار گیرد، تکیه به نفت به کم‌ترین حد ممکن می‌‌رسد.

وی تاکید کرد: معادن پرشمار و متعدد ایران یکی از این ظرفیت‌هاست که دولت بر همین راستا قصد پویاسازی و بهره‌برداری بهینه از معادن را با تشکیل ستاد معادن دارد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان نیز ظرفیت‌های مهم و تاثیرگذاری را در حوزه معدن دارد، اضافه کرد: اما میزان بهره‌مندی و بهره‌گیری از بخش معادن در هرمزگان آن طور که باید دیده نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در حوزه معادن استان برابر با یک هزار و 952 نفر است که این رقم در برابر بخش‌های دیگر بسیار ناچیز و اندک است.

عزیزی با بیان اینکه کشور به مرحله‌ای رسیده است که باید مبتنی بر حقایق حرکت کند، ادامه داد: راه‌اندازی ستاد معادن می‌تواند کمک زیادی به توسعه این بخش کند و به جاست که در استان نیز نشست ستاد معادن به صورت هفتگی با حضور تمامی اعضا برگزار شود.

وی همچنین از اعضا حاضر در نشست و عضو ستاد مذکور خواست با مطالعه و آگاهی کامل از وظایف خود در نشست‌های مربوطه حاضر شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تحت هر شرایطی نشست‌های ستاد باید به صورت هفتگی در استان برگزار شود، بیان داشت: مشخص کردن تکلیف معادن غیرفعال و مشخص‌سازی پهنه‌های معدنی و حرکت بر این مبنا باید از اولویت‌های ستاد معادن استان باشد. همچنین باید نوع و میزان برخورداری هر یک از شهرستان‌ها از معادن مشخص شود.

عزیزی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه باید به امور در این راستا سرعت داده شود، گفت: پس از دستورالعمل واگذاری مدیریت و ساماندهی معادن به استان‌ها طبق مصوبات موجود تمامی دستاوردها و منافع معادن جدید عینا به استانی که معدن در‌آن قرار دارد اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول