اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اداری استان اردبیل:

اول، وسط و آخر دولت بی‌معنا‌ست/خلق حماسه نیاز به روحیه حماسی دارد

استاندار اردبیل گفت: خلق حماسه سیاسی و اقتصادی در سال‌جاری نیازمند روحیه حماسی است.

اول، وسط و آخر دولت بی‌معنا‌ست/خلق حماسه نیاز به روحیه حماسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست با جمعی از کارگزاران نظام اسلامی در اردبیل و فعالان بخش خصوصی اظهار داشت: ‌در سال گذشته واردات قطعی خودمان به 34 هزار تن تقلیل یافت که ‌‌36 درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در مقابل این کاهش واردات، صادرات ما به رقم 163 هزار تن رسید که 10 درصد ‌افزایش جهشی را شاهد بودیم.

نیکزاد از تردد 957 هزار نفر مسافر از بازارچه مرزی بیله‌سوار بین دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها 83 هزار نفر آنها ساکنان کشورمان بودند در حالی که 874 هزار نفر از کشور آذربایجان وارد ایران شدند که معادل 10 درصد مسافرت‌های گردشگران ما به آن سوی مرزها و ورود 90 درصد گردشگران کشور آذربایجان به خاک ایران را شامل می‌شد.

این مسئول به مجموع معاملات ثبت شده در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 341 هزار معامله به ثبت رسید که نسبت به سال 90 این میزان هشت درصد رشد نشان می‌دهد.

وی از تحقق 57 هزار و 225 نفر اشتغال با رشد 130 درصدی خبر داد و بیان کرد: اشتغال مورد نظر مربوط به پرداخت تسهیلات و ایجاد فرصت اشتغال از طریق مهارت‌آموزی بوده است به طوری که قرار نیست در این اشتغال زمینه استخدام رسمی با 30 سال سابقه و پرداخت بیمه مادام‌العمر را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان اردبیل به دستاوردهای فرهنگی، مذهبی در سال 91 به همت تمام دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: در ایام دهه فجر 3 هزار برنامه در این حوزه اجرایی و عملیاتی شد.

نیکزاد موتور محرکه تمام این اقدامات را توجه به توان علمی و ظرفیت نیروی انسانی برشمرد و اضافه کرد: ما هم‌اکنون در استان اردبیل 240 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل داریم که به همت دانش‌آموزان برجسته رتبه کنکور ما از 19 به 12 رسید.

وی تحصیل 75 هزار دانشجو را در رشته‌های مختلف و مقاطع تحصیلی متنوع یادآور شد و گفت: در کنار تکیه به پشتوانه علمی و فنی ما در بحث برقراری امنیت و آرامش نیز به همت تمام دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی جزو امن‌ترین استان‌های کشور هستیم.

رئیس شورای تأمین استان افزود: در سایه امنیت پایدار، اقتصاد پایدار و توانمند شکل گرفته و حرکت توسعه‌ای شتاب می‌گیرد.

نیکزاد نامگذاری سال را به نام حماسه سیاسی و اقتصادی مهم و دارای شرایط حساس توصیف کرد و اظهار داشت: خلق حماسه سیاسی و اقتصادی نیاز به روحیه حماسی دارد که در این باب همه ما باید همت والایی داشته باشیم.

وی نقطه عطف حماسه سیاسی را انتخابات و نقطه عطف حماسه اقتصادی را تبدیل تحریم‌ها به فرصت توانمندی اعلام کرد و ادامه داد: باید در این زمینه گام‌های جدی برداشته شود.

استاندار اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: برای همه ما اول، وسط و آخر دولت بی‌معنا است بلکه باید از این فرصت پیش آمده به نفع استان استفاده کنیم چرا که از آخر دولت می‌توانیم در جذب اعتبارات بیشتر و از اول دولت آینده نیز برای نشان دادن توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها بهترین استفاده را بکنیم.

انتهای پیام/62003‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول