اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی:

نگاه جهادی موجب خلق حماسه سیاسی و اقتصادی می‌شود

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی تنها با نگاه جهادی و حماسی خلق می‌شود.

نگاه جهادی موجب خلق حماسه سیاسی و اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد و به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، عبدالله امینی در بازدید از اردوی جهادی منطقه کم‌برخوردار «کالایمانی مانه» و «سملقان» اظهار کرد: موفقیت در عرصه سیاسی و اقتصادی جز با نگاه جهادی و حماسی، حاصل نمی‌شود، به طوری که نمی‌توانیم به آن حماسه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند، برسیم.

وی در خصوص اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: دانشجویان جهادگر سازندگی و آبادانی خراسان شمالی به استعداد 85 نفر از 20 تا 29 اسفندماه سال 91 و از یکم تا 11 فروردین‌ماه امسال در قالب دو گروه اعزامی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی، کشاورزی و آموزشی فعالیت می‌کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی تصریح کرد با بیان اینکه حضور دو نفر طلبه در این اردوها نقش مذهبی و فرهنگی و اسلامی را پررنگ‌تر کرده است، ادامه داد: 35 نفر خواهر و 50 نفر برادر به این منطقه اعزام شده‌اند و تعدادی از جهادگران در خصوص اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را در قالب آموزش‌های قالیبافی، گلیم‌بافی و دیگر مشاغل خانگی انجام می‌دهند.

امینی عنوان کرد: این جوانان بسیجی با برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توانند مشاغل خانگی را در روستاها فعال کرده و خانه‌ها را با روحیه حماسی و جهادی تبدیل به یک کارخانه بزرگ مردمی کنند.

وی به اثرات برگزاری این اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: اول اینکه اردوهای جهادی بر روی خود بچه‌های جهادی تأثیر می‌گذارد و محرومیت را با حضور در این مناطق به خوبی احساس می‌کنند و سبک زندگی را در این اردوها به خوبی آموزش می‌بینند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی ادامه داد: دوم اینکه خود حضور این جوانان جهادی و برگزاری اردوهای جهادی و کمک مردم مناطق محروم ابزار مناسبی برای کارآمدی دولت و نظام جمهوری اسلامی است.

امینی با اشاره به اینکه در خیلی از حوزه‌ها دولت می‌تواند با کمک جوانان اردوهای جهادی، امکانات و تجهیزات خدمت به مردم را به مناطق محروم کشور کانال‌کشی کند، اذعان داشت: سوم اینکه برگزاری اردوهای جهادی تأثیر بسزایی را بر مردم محروم روستاها دارد و موجب فعال شدن روحیه جهادی در بین آنان می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت در عرصه سیاسی و اقتصادی حضور جهادی و حماسی مردم به ویژه جوانان است که با فرهنگ و سبک جهادی می‌توان ضعف‌ها و مشکلات را برطرف کرده و به آن حماسه‌ی واقعی که رهبری به عنوان شعار سال اعلام کردند، رسید.

انتهای پیام/63001/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول