اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد

سمپاشی 2240 هکتار از کانون‌های اصلی آفت ملخ شهرستان قزوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات کنترل و سمپاشی در سطح 2 هزار و 240 هکتار از کانون‌های اصلی آفت ملخ در شهرستان قزوین به پایان رسید.

سمپاشی 2240 هکتار از کانون‌های اصلی آفت ملخ شهرستان قزوین

مجید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: کار دیده‌بانی و ردیابی این آفت از اوایل اسفند ماه در مناطق مختلف شهرستان قزوین آغاز شده که به محض ظهور پوره ملخ از 26 اسفند ماه سال گذشته مبارزه با این آفت در سطح 2 هزار و 240 هکتار آغاز شده است.

به گفته وی کانون‌های اصلی این آفت بیشتر در مناطق طارم سفلی است که تاکنون شش هزار هکتار از اراضی این منطقه علیه ملخ مراکشی کانون کوبی شده است.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین هم‌زمان مبارزه علیه ملخ بادمجانی در سطح 350 هکتار از اراضی رازمیان و رجایی دشت نیز آغاز شده است.

این مسئول بیان کرد: کانون اصلی این آفت در استان  گیلان است که برای جلوگیری از طغیان آن در استان قزوین مبارزه از روستاهای مرزی استان قزوین و گیلان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر هشت اکیپ از کارشناسان حفظ نباتات و بخش خصوصی در حال کنترل این آفت عمومی هستند.

انتهای پیام/2667/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول