اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی به 28 کشور دنیا محصولات کشاورزی صادر کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از انجام صادرات 215 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان در 11ماهه نخست سال جاری به بیش از 28 کشور جهان خبر داد.

آذربایجان‌شرقی به 28 کشور دنیا محصولات کشاورزی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ارزش کالاهای کشاورزی صادراتی به خارج از کشور گفت: محصولات کشاورزی 11.2 درصد صادرات غیرنفتی استان را از آن خود ساخته است .

وی با بیان اینکه در بهمن ماه امسال، 28 میلیون و 200 هزار دلار کالای کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شده است، افزود: میزان صادرات محصولات کشاورزی در بهمن ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.5 درصد افزایش داشته است و برای 11 ماه گذشته این افزایش دو درصد بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صادرات محصولات باغی از نظر وزنی 88 هزار تن و از نظر ارزشی 152 میلیون دلار بوده است افزود: در این بخش سیب درختی با 35 میلیون دلار و 44 هزار تن، 16 درصد صادرات کشور از آذربایجان شرقی را از آن خود ساخته است.

115 میلیون دلار صادرات کشمش

وی با بیان اینکه محصول کشمش با 115 میلیون دلار و 42 هزار تن وزن، بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی (53درصد)را از آن خود ساخته است افزود: میزان کشمش صادر شده در بهمن ماه 6 هزار تن بوده است که به زودی بقیه کشمش های موجود در انبارهای ملکان ، بناب و مراغه طی برنامه ریزیهای انجام پذیرفته صادر خواهند شد.

دکتر محمدیان از صدور یک هزار و 491 تن محصول انار در طول 11 ماه ابتدای سال 91 خبر داد و افزود: در مجموع از نظر ارزشی بیش از 2 میلیون دلار انار به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ارزش هرکیلو محصول صادراتی در زیربخش دام 1.9 دلار بوده است افزود: ارزش هرکیلو محصول کشمش از زیربخش باغبانی نیز 7/2 دلار(کشمش تیزابی2.2 و کشمش انگوری3.2دلار) و سیب درختی نیز 80 سنت بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در این 11 ماه ، صادرات محصولات دامی 18 میلیون و 500 هزار دلار بوده است افزود: ، ماست با 9 میلیون دلار( 8000 تن) ، روده با 6 میلیون دلار (172تن)و شیر و خامه با 3 میلیون 500 هزار دلار (1491تن ) بالاترین رقم ها را در این بخش از آن خود ساخته اند.

وی با بیان اینکه در این مدت، محصولات زراعی جمعاً 11 میلیون دلار صادرات داشته است افزود: 7 میلیون دلار آن مربوط به صادرات محصول سیب زمینی (24هزارتن) بوده و 4 میلیون دلار آن را پیاز (11هزارتن) تشکیل داده است که سیب زمینی از نظر وزنی 6 برابر سال گذشته و پیاز 30 درصد افزایش نسبت به سال 90 داشته است.

صادرات 7 میلیون دلار رب

محمدیان با بیان اینکه در زیر بخش صنایع تبدیلی نیز صادرات رب گوجه فرنگی با افزایش سه برابری نسبت به سال قبل از نظر ارزش ، حدود 7 میلیون و 700 هزار دلار بوده است افزود: در 11 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 4 هزار و 524 تن محصول رب گوجه فرنگی از آذربایجان شرقی صادر شده است.

وی از صدور 11 میلیون دلار انواع مختلف آب میوه در این مدت از استان خبر داد و افزود: در 11 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 5 هزار و 891 تن از این محصول از آذربایجان شرقی صادر شده است.

انتهای پیام/60002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول