اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت گرفت

تصویب اعتبار 23 میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی سقز

فرماندار شهرستان سقز گفت: 23 میلیارد و 586 میلیون تومان در سال 91 برای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان سقز برای طرح‌های این بخش تصویب شد.

تصویب اعتبار 23 میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی سقز

نادر فخری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: 23 میلیارد و 586 میلیون تومان در سال 91 برای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان سقز برای طرح‌های این بخش تصویب شد.

فرماندار سقز رونق اقتصادی،‌ افزایش تولید،‌ افزایش سرمایه و ایجاد اشتغال پایدار و مولد را از مهم‌ترین دستاوردهای بخش کشاورزی  عنوان کرد و گفت: این بخش قابلیت تاثیرگذاری در پویایی توسعه پایدار را دارد که باید در این مسیر از آن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی‌ به دلیل تولید، بخش مهمی از درآمد ملی و قسمت عمده‌ای از نیروی کار و سرمایه موجود در اقتصاد را شامل می‌شود و به تبع آن ‌تولید بیشتر در بخش کشاورزی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، توسعه سایر بخش‌های اقتصادی را در پی خواهد داشت.

فخری اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی موجبات ‌فراهم نمودن امنیت غذایی، در نظر گرفتن نیازهای نسل‌های بعدی، حفاظت از منابع آب، خاک و منابع طبیعی، حفاظت از منابع انرﮊی در داخل و خارج از مزرعه، حفظ و بهبود سودآوری کشاورزان، حفظ نیروی حیات جامعه روستایی، حفظ تنوع زیستی، تقویت زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی پویا برای روستائیان خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ عرصه‌های کشاورزی، یادآور شد: از آنجا که تولید در بخش کشاورزی در پنج بستر زمین، نیروی کار، سرمایه، مدیریت و نهاده روی می‌دهد در اولین گام باید در حفظ زمین‌های کشاورزی به عنوان میراث مشترک همه نسل‌ها همت گمارد و این امانت را سالم به نسل‌های بعد هدیه کرد.

به گفته فخری، اراضی کشاورزی را باید از تهدیداتی نظیر تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مناطق مسکونی و صنعتی، فرایند بیابان‌زایی، کاهش کیفیت و حاصلخیزی خاک، تصرف عرصه‌ها و بوته‌کنی و چرای مفرط در اثر بهره‌برداری‌های رقابتی دامداران از مراتع در امان داشت.

فخری اظهار امیدواری کرد؛ با افزایش درآمد ناشی از فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی، علاوه بر ایجاد و حفظ اشتغال پایدار و استفاده بهینه از این منابع تجدیدپذیر، دسترسی به غذا را برای آحاد جامعه و حفظ امنیت غذایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان مناطق محروم همراه با حمایت‌های دولتی در احداث و گسترش امکانات فرهنگی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی و صنایع تبدیلی مرتبط با محصولات تولیدی فراهم آورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه بخش کشاورزی ‌نقش مهمی در توسعه امکانات اقتصادی، خدماتی و رفاهی روستا دارد و موجب کاهش وابستگی روستاها به شهر و تثبیت جمعیت روستا، ایجاد انگیزه تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال و ثروت پایداری خواهد داشت.

فرماندار سقز تاکید کرد: با ایجاد تعاونی‌ها و تشکل‌های وابسته به این بخش، فرایند تولید و عرضه محصولات سامان می‌یابد و رضایت کشاورزان را نیز در پی خواهد داشت. 

رئیس کارگروه کشاورزی سقز در پایان روند سیاست‌های اجرایی دولت در حمایت ویژه از بخش توسعه کشاورزی را موجب افزایش بهره‌وری منابع‌، کاهش هزینه تولید و کاهش تورم، کاهش اختلاف طبقاتی، افزایش درآمد و سطح زندگی کشاورزان و روستاییان، حفظ منابع آب و خاک و پوشش گیاهی، توسعه صادرات، بهبود و توسعه صنایع غذایی، رقابت‌پذیری اقتصادی تولید، پایداری امنیت غذایی و گسترش عدالت اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام/79010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول