اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در کارگروه کشاورزی اعلام کرد

پرداخت 68 میلیارد تومان اعتبار به 2 هزار و 110 طرح توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی امسال بیش از 2 هزار و 110 طرح با پرداخت تسهیلات 68 میلیارد تومان به نتیجه رسیده است.

پرداخت 68 میلیارد تومان اعتبار به 2 هزار و 110 طرح توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی استان اظهار داشت: از 132 میلیارد تومان اعتبار با عاملیت بانک کشاورزی و 35 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار با عاملیت صندوق توسعه این استان طرح‌هایی به همین میزان در کارگروه‌ها مصوب شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه سه هزار و 58 طرح با اشتغالزایی چهار هزار و 674 نفر به مرحله عقد قرارداد رسیده و برای دو هزار و 110 طرح نیز به ارزش 86 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت تسهیلات انجام شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه اردبیل قطب کشاورزی است و قابلیت‌های ویژه‌ای در زمینه کشاورزی دارد، خاطر نشان کرد: با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت‌های بالقوه حوزه کشاورزی استان به بالفعل تبدیل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌توان استان اردبیل را به یک استان سرآمدتر در حوزه توسعه بخش کشاورزی تبدیل کرد.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان از دستگاه‌های اجرایی خواست تمام تلاش خود را در اجرای طرح توسعه کشاورزی به کار گیرند تا بتوانیم از اعتبارات مربوط به کشاورزی در راستای شکوفایی استان بهره‌مند شویم.

وی از موفقیت‌های چشمگیر استان در بخش کشاورزی در سال 91 خبر داد و بیان کرد: استان اردبیل ظرفیت فراوانی در بخش کشاورزی دارد و بانک‌های عامل نیز همکاری خوبی در جهت توسعه بخش کشاورزی داشته‌اند لذا باید تمامی بخش‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا تسهیلات طرح‌های کشاورزی استان به سرعت پرداخت شود تا شاهد رشد و توسعه استان در زمینه اقتصاد، تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باشیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه شاخص‌های توسعه بخش کشاورزی استان مشخص است، یادآور شد: در ابتدای سال‌جاری برنامه‌ریزی متناسب با نیازهای بخش کشاورزی انجام شد و برای سال 92 نیز باید شاخص‌ها را مشخص و متناسب با نیاز استان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌های عامل استان عملکرد بسیار مطلوبی در ارایه تسهیلات بخش کشاورزی دارند، گفت: سهم اعتبارات تخصیص یافته به استان در بخش توسعه کشاورزی 132 میلیارد تومان بوده که از بدو فعالیت کارگروه توسعه کشاورزی در استان تعداد شش هزار و 895 طرح به مبلغ 432 میلیارد تومان با اشتغالزایی 9 هزار و 840 نفر به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که بیش از سه برابر افزایش را نشان می‌‌دهد.

وی همچنین تعداد طرح‌های مصوبه را سه هزار و 158 طرح عنوان کرد و افزود: این تعداد طرح‌ها با اشتغالزایی چهار هزار و 674 نفر و با پرداخت بیش از 48 میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی صورت گرفته است.

گفتنی است در این جلسه دو طرح در زمینه پرورش مرغ گوشتی و گاو شیری به تصویب اعضای این کارگروه رسید.

انتهای پیام/62003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول