اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد

خروج کشاورزی کهگیلویه از بن‌بست در سال 92

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های مهم کشاورزی، کهگیلویه در سال 92 از بن‌بست در این بخش خارج می‌شود.

خروج کشاورزی کهگیلویه از بن‌بست در سال 92

محمد رازی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، سیمای جهاد کشاورزی این شهرستان را تشریح کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه انتخاب اداره خود به عنوان دستگاه برتر سازمان جهاد کشاورزی سال 91 در استان را گامی مهم برای توسعه کشاورزی این شهرستان ذکر کرد و اظهار داشت: در سال جدید برنامه‌های خوبی برای پیشرفت اهداف جهاد کشاورزی در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه هیچ سفره‌ای بی‌نصیب از محصولات کشاورزی نیست، گفت: تولید سالانه بیش از 400 نوع محصولات کشاورزی در کشور مؤید این مطلب است.

رازی‌پور تفکرات اقتصادی مدیران حوزه تولیدی را لازمه توسعه تولیدات این بخش خواند و افزود: باید متناسب با تخصص هر فرد در زیر مجموعه فعالیت داشته باشیم و تولیدات را گسترش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی دهدشت خارج شدن شهرستان از بن‌بست کشاورزی را در گرو بهره‌برداری پروژه‌های مهم دانست و عنوان داشت: با راه‌اندازی این پروژه‌ها بخش عظیمی از مشکلات حوزه کشاورزی و تولیدات دامی مرتفع خواهد شد.

انتقال آب دره خواجه یکی از پروژه‌های مورد نظر رازی‌پور بود که در ارتباط با آن گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 83 شروع شده و در سال 88 به پایان رسیده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی حومه غربی بیش از 50 هکتار از زمین‌های قلعه رئیسی را زیر آب خواهد برد.

رازی‌پور اعتبار لازم جهت بهره‌برداری نهایی پروژه را قریب به 250 میلیون تومان برآورد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه فرهنگ‌سازی در زمینه همکاری روستاییان با اجرای طرح‌های کشاورزی را لازم دانست و گفت: پروژه گلخانه‌ای پادوک به خاطر مسائل اجتماعی و دخالت برخی از مردم راکد شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حالی که با بهره‌برداری این پروژه زمینه اشتغال بیش از 150 نفر فراهم می‌شود، ولی همچنان شاهد راکد ماندن هستیم و نیازمند همکاری مردم در اجرای این پروژه هستیم.

این مسئول جهادی با بیان این‌که در حال حاضر مسئله تحریم‌ها فرصتی شده تا ملت ایران مصمم‌تر و با پایبندی بر توانایی و ایمان خود بر مشکلات فائق آید، ادامه داد: در کار اقتصادی به ‌ویژه اقتصاد مقاومتی نخستین و اصلی‌ترین مسئله بحث فرهنگ‌سازی است. 

رازی‌پور احداث کارخانه مرغ مادر را یادآور شد و گفت: بیش از 6 میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار تخصیص داده شد.

پیشنهاد کارخانه دام پلیت از دیگر پروژه‌های راهبردی رازی‌پور در سال 92 به شمار می‌رفت.

وی همچنین خرید 200 رأس گاو شیرده را یادآور شد و گفت: مطالعات و تحقیقات کار صورت گرفته و تلاش خواهیم کرد طرح را به بهره‌برداری رسانیم و تولید محصولات لبنی استان را با این پروژه تأمین کنیم.

انتهای پیام/82016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول