اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضع و اوضاع دو سینمای فعال اردبیل

فروش «رسوایی» به پای «اخراجی‌ها» نرسید / سایه شوم رکود در سینماهای اردبیل

دو سینمای فعال اردبیل این روزها در نمایش دو فیلم «رسوایی» و «رژیم طلایی» با هم رقابتی سخت دارند اما گویی فروش «رسوایی» به پای «اخراجی‌ها» نرسیده است.

فروش «رسوایی» به پای «اخراجی‌ها» نرسید / سایه شوم رکود در سینماهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی مدیر سینمای قدس اردبیل از فروش مطلوب «رسوایی» خبر داد که به نظر می‌رسد فروش این فیلم سینمایی ده‌نمکی به پای فیلم قبلی او که در نوروز 91 اکران شد، نرسیده است.

ساسان ابی‌زاده در این زمینه اظهار داشت: هر چند فروش مطلوبی را در 11 روز گذشته شاهد بودیم اما در مجموع فروش فیلم نوروزی امسال سینما قدس اردبیل بسیار کمتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی یکی از دلایل این امر را تعطیلات نوروزی و به سفر رفتن بسیاری از هموطنانمان در کنار تنوع شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرد و گفت: البته ساخت فیلم‌هایی با مضامین و محتوای تکراری یکی از اسباب رکود سینما در سال‌های اخیر است.

مدیر سینمای قدس اردبیل یادآور شد: هر چند بعد از تعطیلات فیلم سینمایی «رسوایی» همچنان بر پرده سینما قدس برقرار خواهد بود اما فروش کمتر از دو هفته‌ای سی‌دی این فیلم‌ها در بازار سیاه سینماها را با چالشی اساسی روبرو کرده است.

دو سینمای اردبیل که از ساختمان‌های فرسوده و قدیمی رنج برده و فاقد امکانات نوین هستند این روزها در یک رقابت دو فیلم «رسوایی» ساخته مسعود ده‌نمکی را به همراه «رژیم طلایی» به روی پرده سینماها برده‌اند که گویی از فروش آنها مدیران سینماهای اردبیل ناراضی هستند.

اما در سینما انقلاب اردبیل نیز فیلم «رژیم طلایی» روی پرده رفته که به گفته مدیر سینما انقلاب اردبیل در 11 روز گذشته فروش متوسطی داشته است.

بهنام شهبازی به وضعیت سینما و حرکت قهقرایی آن اشاره کرد و بیان داشت: همچنان دعوای حوزه هنری با شورای صنفی بر اکران و فروش فیلم‌ها سایه انداخته و در اردبیل نیز سبب شده است تا سینماها از حال و روز خوشی برخوردار نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیلم اکران نوروزی سینما انقلاب اردبیل فیلم «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرح‌بخش است که هر روز در چند سانس به روی پرده می‌رود.

این فیلم داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که در زمان ازدواج آنها به اندازه وزن زن و مرد مهریه در نظر گرفته شده است اما اختلافاتی موجب می‌شود تا زن مهریه خود را به اجرا بگذارد که به همین دلیل مرد تصمیم می‌گیرد تا جایی که می‌شود لاغر شده و سکه کمتری بپردازد.

اما اگر از حال و روز فروش فیلم‌های نوروزی بگذریم دو سینمای فعال استان اردبیل به سختی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند در حالی که سایر سینماهای اردبیل همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

گزارش از:‌ شهرام جباری

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول