اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش قرآن و سینما عنوان کرد

ارسال 50 مقاله به همایش قرآن و سینما

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی قرآن و سینما از ارسال 50 مقاله به این همایش خبر داد و گفت: با توجه به نخستین دوره برگزاری این همایش و دست گذاشتن بر روی موضوعات خاص و بکر این حجم از مقالات قابل توجه است.

ارسال 50 مقاله به همایش قرآن و سینما

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید احمد بطحایی در همایش ملی قرآن و سینما که امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با اشاره به اهداف تاسیس مدرسه اسلامی هنر اظهار کرد: این مدرسه نخستین موسسه علمی آموزشی برخاسته از حوزه‌های علمیه است که به منظور تربیت طلاب و کارشناسان هنری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: یکی از چالش برانگیزترین موضوعات پژوهشی مسئله قرآن و سینما بوده است؛ پس از انقلاب فیلم‌هایی در سیما و سینما با تکیه بر مفاهیم قرآنی ساخته شده‌اند اما تاکنون به صورت ایدئولوژیکی به ارتباط میان قرآن و سینما پرداخته نشده بود.

دبیر همایش ملی قرآن و سینما با بیان اینکه قرآن کریم یک منبع محتوایی قوی و مستندترین کتاب جهان محسوب می‌شود گفت: این همایش به منظور بررسی ارتباط میان قرآن و سینما کار خود را آغاز کرد و طی تفاهمی که سال گذشته با شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضا رسید مقرر شد مدرسه اسلامی هنر مسئولیت برگزاری آن را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه هنر تهران، حوزه علمیه قم و سایر مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور همکاری نزدیکی با مدرسه اسلامی هنر در زمینه برگزاری همایش ملی قرآن و سینما داشته‌اند.

بطحایی از ارسال 50 مقاله به این همایش خبر داد و افزود: با توجه به نخستین دوره برگزاری این همایش و دست گذاشتن بر روی موضوعات خاص و بکر این حجم از مقالات قابل توجه است.

دبیر همایش ملی قرآن و سینما با اشاره به برگزیده شدن هفت مقاله از این تعداد گفت: این مقالات در همایش ارائه و در کتابی مجزا چاپ خواهند شد.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول