اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرج‌الله سلحشور:

مبانی اسلامی در سینما پایه‌ریزی شود / تلفیق هنر و مذهب آثارم را ماندگار کرد

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در عرصه فیلم‌سازی باید اصول و مبانی اسلامی تعریف شوند و در این صورت چارچوبی برای فعالیت سینماگران به وجود خواهد آمد.

مبانی اسلامی در سینما پایه‌ریزی شود / تلفیق هنر و مذهب آثارم را ماندگار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فرج‌الله سلحشور در همایش قرآن و سینما که امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با بیان اینکه همواره به دنبال انجام وظیفه بوده‌ام اظهار کرد: هنر دارای ویژگی‌هایی فراوانی است و دلیل ماندگاری کارهای من نیز استفاده از همین ابزار بوده است.

وی افزود: تلفیق هنر و مذهب دارای تاثیرات شگرفی است و همین عامل سبب ماندگاری کارهایی شده است که در سینما و تلویزیون انجام داده‌ام.

این کارگردان مطرح سینما و تلویزیون با بیان اینکه کار در عرصه سینمای قرآنی همه لطف و عنایت الهی است گفت: خداوند خود مشکلات را در این عرصه حل می‌کند.

وی ادامه داد: از همه کسانی که در ساخت سریال‌های «یوسف پیامبر(ص)» و «حضرت موسی(ع)» با من همکاری کرده و این کار را ادامه می‌دهند تشکر می‌کنم و عقیده دارم بدون کمک آنها به تنهایی از عهده این امر بر نمی‌آمدم.

سلحشور با بیان اینکه همه عوامل در ساخت فیلم تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: داستان فیلم‌سازی امروز دنیا از 1400 سال پیش شروع شده است؛ پس از صدر اسلام یهودیان گروهی را با عنوان قصیصین ایجاد کردند و آنها در سراسر جهان قصه‌هایی را با انحرافاتی از زبان اسلام بیان کرده و گاهی آنها را بازی می‌کردند.

این کارگردان فیلم‌های ارزشی با بیان اینکه هالیوود قلب سینما را در دست گرفت و سعی کرد با این ابزار فرهنگ را از ملت‌ها بگیرد عنوان داشت: امروز بخش اعظمی از فرهنگ و مذهب در جهان توسط هالیوود گرفته شده زیرا تا ملت‌ها بیدار باشند سرمایه‌داری و صهیونیسم نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ به ما می‌گویند مسلمانان باید فیلم‌های خود را صرفا سرگرم‌کننده بسازند اما خود با اهداف خاصی این کار را انجام می‌دهند.

سلحشور با اشاره به تاکید هالیوود بر قصه‌سازی و دروغ‌پردازی گفت: دشمنان سعی می‌کنند نویسندگان و فیلم‌سازان را به بیان نظرات شخصی وادار کرده و از فرمایشات الهی و اولیای خدا باز دارند؛ مادی‌گرایی، گیشه، جشنواره و آرزوهای دنیایی هدف فیلم‌سازی خاصی است که غرب ترویج می‌کند.

این کارگردان سینما و تلویزیون بیان داشت: درام و قصه‌پردازی زیبا از جمله ارکان سینمای امروز جهان محسوب می‌شود.

وی با طرح این سئوال که صرف رفتن به سمت آثار مذهبی همه مشکلات را برطرف می‌کند یا خیر گفت: پس از انقلاب بارها این کار صورت گرفته اما این حرکت‌ها مانند جرقه‌هایی بوده‌اند که پس از آن دوباره تاریکی حاکم شده است.

سلحشور با اشاره به تربیت فیلم‌سازان متعهد ابراز کرد: هزاران رزمنده و بسیجی و طلبه را می‌شناسیم که وارد عرصه هنر و فیلم‌سازی شده و نابود شدند.

کارگردان سریال «یوسف پیامبر(ص)» با اشاره به فعالیت سازمان‌ها و نهادهای گوناگون برای راه‌اندازی مراکز هنری متعهد گفت: برخی فیلم‌سازان از اینکه وارد عرصه داستانی سینما شوند در هراس هستند و فکر می‌کنند نیروهای خود را از دست خواهند داد بنابراین باید این مسائل ریشه‌یابی شوند زیرا مدیران بسیاری در مراکز مختلف حضور داشته‌اند که نتوانسته‌اند تحولی ایجاد کنند.

وی بیان داشت: تا پیش از انقلاب اصول و مبانی اسلامی بر مملکت حاکم نبود و دلیل اصلی ظهور انقلاب نیز همین مسئله بود؛ امروز هم در عرصه فیلم‌سازی باید اصول و مبانی اسلامی تعریف شوند و در این صورت چارچوبی برای فعالیت سینماگران به وجود خواهد آمد.

سلحشور عبرت‌آموزی از داستان‌های قرآنی را مورد تاکید قرار داد و افزود: قصه‌های قرآنی داستان‌هایی واقعی هستند و انسان را از ظاهر به باطن هدایت می‌کنند؛ قصه‌هایی که در قرآن بیان شده‌اند دارای جذابیت هستند با این تفاوت که فیلم‌های امروز تنها برای تماشا و سرگرمی ساخته می‌شود اما قرآن برای عبرت‌آموزی انسان را به شنیدن داستان فرا می‌خواند.

انتهای پیام/78004/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول