اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر سده لنجان:

هنر سینما ابزار‌ یاری رساندن واقعیت‌های جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر سده لنجان گفت: هنر سینما ابزاری برای یاری رساندن واقعیت های جامعه و نهادینه کردن آن به مردم است.

هنر سینما ابزار‌ یاری رساندن واقعیت‌های جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی انصاری بعد از ظهر در آیین آغاز به کار نخستین جشنواره تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: هنر مجموعه‌ای از آثار و فرایندهای ساخت انسان است که برای اثرگذاری عواطف و احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا و مفهوم خلق می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر مبنای کمال، فضیلت، هوشیاری، فضل و دانش است، افزود:  هنر به ویژه هنر سینما یکی از بهترین ابزار‌ها برای یاری رساندن به بسیاری از واقعیت‌های جامعه است که می‌توان تفکر دینی و ارزش‌ها و باورها را در بین آحاد جامعه القا کرد.

امام جمعه شهر سده لنجان تصریح کرد: با هنر می‌توان انسان را با خدا آشنا کرد و آرمان‌های انقلاب، نظام، منویات رهبری و نیز شهدا را احیا و زنده کرد.

وی ادامه داد: با هنر می‌توان سبک زندگی دینی و اسلامی را در بین مردم تبیین کرد و به مردم شناساند و این فکرها را در ذهن مردم نهادینه کرد.

انصاری با اشاره به نام‌گذاری هر ساله توسط رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری در انتخاب این نام بسیار دقیق و شرایط جهانی را مدنظر و با بصیرت خاص شرایط را رصد و نیز نقشه‌های دشمنان این انقلاب را متوجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: اکنون مهمترین توطئه به نظام و انقلاب در حال اجرا است، چرا که می‌خواهند پایه‌های اقتصادی این ملت، نظام و انقلاب را از طریق  فشارها ویران و چرخ این صنعت را از حرکت بیندازند.

امام جمعه شهر سده لنجان با بیان اینکه رهبری هر آنچه می‌بینند، مردم را متوجه آن می‌کنند، به نام‌گذاری سالها اشاره کرد و گفت: مصرف‌گرایی و رفتن به سمت کالاهای خارجی چرخ صنعت را از حرکت می‌اندازد.

انصاری ادامه داد: ارزش هنر، هنرمند و فیلمساز چنین زمان‌هایی روشن می‌شود، چرا که هنر فیلم‌سازی می‌توان کلام را اثر گذارتر کرد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره در راستای اجرایی کردن منویان رهبری است و این نخستین قدم در این راه است که امید می‌رود این جشنواره بتواند جایگاه خود را پیدا کند.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول