اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم قرآنی عنوان کرد

ضرورت اقتباس از قصص قرآنی در ساخت فیلم‌های سینمایی

خبرگزاری فارس: یک کارشناس علوم قرآنی گفت: لازم است فیلمسازان و فیلم‌نامه نویسان مسلمان از قصه‌های قرآنی در نگارش و ساخت فیلم‌ها بهره ببرند.

ضرورت اقتباس از قصص قرآنی در ساخت فیلم‌های سینمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فاطمه باباعلی در همایش ملی قرآن و سینما که امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد در مقاله‌ای با عنوان «اقتباس از قصص القرآن در هنر هفتم» اظهار کرد: در عصر فرهنگ و رسانه، عصر تبلیغ و اشاعه عقیده‌های مختلف از سوی حوزه‌های دینی گوناگون، عصر ترویج تفکرات و نظرات صحیح و ناصحیح و نیز عصر تقاضاها و سئوال‌های معنوی بسیار و پاسخ‌های گوناگون که از سوی مروجین مذاهب گوناگون عرضه می‌‌شود، رسانه سینما می‌تواند به عنوان یک هنر و یک علم از جنبه‌های گوناگون به خصوص بر دین و معارف حقیقی آن تاثیرگذار باشد.

وی افزود: این همان چیزی است که امروز با عنوان سینمای دینی و معناگرا مورد توجه اندیشمندان و عموم مردم قرار دارد.

این کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه همین سینما اساس و بنیان اعتقادی و باورهای اصلی بشر را سست می‌کند و حتی ممکن است آن را فرو ریزد گفت: این نوع سینما آنچه را خود در پی آن است جایگزین کرده و فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید خود را تبلیغ می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از این مقاله ارائه طرحی برای اقتباس و بهره‌گیری از قصه‌های قرآن در مقوله سینماست زیرا با ذکر نمونه‌ها و بیان نتایج حاصل از آن دریچه‌ای به عنوان یک بحث مهم و جدی گشوده شده و جای آن دارد که در این خصوص اندیشمندان و متفکران قلم‌فرسایی کنند.

انتهای پیام/78004/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول