اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورجه: بهایی به سینمای دفاع مقدس داده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی سینمای کشور گفت: به سینمای دفاع مقدس بهایی داده نمی‌شود و در سال مجموعه تلویزیونی یا تله فیلم با موضوع دفاع مقدس کم‌تر ساخته می‌شود.

شورجه: بهایی به سینمای دفاع مقدس داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جمال شورجه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود اسوه‌ها و نخبه‌های شهیدانمان، عرصه دفاع‌ مقدس را دارای مجموعه‌های ارزشمندی ساخته بنابراین باید زمینه‌های محتوایی دفاع مقدس در زمان خودش به تصویر کشیده شود و تا یک سریال دفاع مقدسی تمام می‌شود سریال دیگری آغاز گردد.

شورجه با بیان اینکه به سینمای دفاع مقدس بهایی داده نمی‌شود، افزود: در سال تله فیلم و یا مجموعه تلویزیونی زیادی ساخته نمی‌شود و مدت زمان زیادی از پخش تلویزیونی را در بر نمی‌گیرد و فکر می‌کنم در این مورد برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و نیز فعالیت‌های جدی صورت نمی‌گیرد.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: هر سال باید حداقل پنج فیلم فاخر در ارتباط با دفاع مقدس تولید شود و از زوایای مختلف این موضوع با اهمیت را بررسی کنند که متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که در سینمای دفاع مقدس وجود دارد کمتر در این حوزه کار شده است.

ناظر کیفی و مشاور کارگردان مجموعه تلویزیونی «اسیر» که در مشهد مراحل پیش تولید خود را می‌گذراند، افزود: من از همان مراحل اولیه نگارش فیلمنامه نشست‌های متعددی با مهدی رضازاده نویسنده و کارگردان و علی روئین‌تن تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی داشتم.

وی یادآور شد: در این ارتباط مشاوره دادم تا اینکه فیلمنامه آن در شبکه دو تصویب و مقرر شد که این سریال با همت هنرمندان خراسانی و با توسل به آقا علی بن موسی رضا(ع) در مشهد کلید بخورد؛ هم‌اکنون پیش‌تولید این کار شروع شده و امیدوارم هر چه زودتر به مرحله تولید و اجرایی نزدیک‌تر بشود.

عضو شورای عالی سینمای کشور تصریح کرد: امیدوارم مشکلات اقتصادی که بر فعالیت‌های تمام نهادهای فرهنگی تأثیر گذاشته، بر تولید سریال اسیر تأثیری نگذارد تا از آثار تأثیرگذار در مجموعه‌سازی تلویزیون باشد.

این هنرمند مطرح سینمای دفاع مقدس گفت: این سریال ظرفیت خوبی در پرداخت زوایای ناگفته‌ای از دفاع مقدس و با قصه پیچیده و درهم تنیده و جذابی که دارد، مباحث اطلاعاتی دفاع مقدس و نیز مباحث برون مرزی و سیاسی را مطرح می‌کند.

شورجه عنوان کرد: سریال اسیر کمک‌های کشورهای غربی به رژیم بعثی عراق را به خوبی نشان می‌دهد و تلاش می‌کند ایثار تمام رزمندگان از جمله ارتش و سپاه پاسداران را در یک سریال منسجم داستانی به مخاطب خود منتقل کند.

وی ادامه داد: خراسان‌رضوی هنرمندان بسیار خوبی را به سینما و تلویزیون معرفی کرده و به‌ طور حتم می‌تواند این پروژه را به خوبی به سرانجام برسا‌ند.

شورجه یادآور شد: ساخت این سریال تأثیرگذاری خاص خودش را دارد و سبب رشد و رونق و نیز اعتمادسازی در شبکه‌های ملی می‌شود ‌و از این طریق بتوان برخی از تولیدات را از محدوده تهران خارج کرد.

وی افزود: ما در شهرستان‌های مختلف و مراکز استان‌ها مانند مشهد، ظرفیت‌های بسیار بالفعل و بالقوه بسیار خوبی داریم که باید به آنها میدان داده و ‌روی آنها سرمایه‌گذاری شود تا این ظرفیت‌ها شکوفا شوند و خودشان را به حوزه سینما و سیما نشان بدهند.

داور جشنواره سی و یکم فیلم فجر وجود مطهر حضرت رضا(ع) را نویدبخش و حرکت‌زا برای حرکت‌های سینمایی کشور دانست و تصریح کرد: اگر ساخت سریال اسیر هم با کیفیت خوب و مناسب صورت بگیرد، به‌ طور حتم می‌تواند مشهد و هنرمندانش را به جایگاهی برساند که در سینمای کشور اعتماد بیشتری را کسب کنند.

شورجه خاطرنشان کرد: در نتیجه کارهای بیشتری از سوی شبکه‌های مختلف به آنها داده شود و این اهتمام را در مسئولان هنری ما به وجود بیاورد که هنرمندان گمنام مراکز استان‌های دیگر را بیشتر دربیابند.

وی با بیان اینکه باید از تمرکز تولید کار تصویری در تهران بکاهیم گفت: مشهد ظرفیت‌های بسیاری دارد، شاید برای کارهای زیربنایی و تولید فیلم در مشهد ده‌ها میلیارد هم هزینه شود، باز هم کم باشد.

این کارگردان سینما افزود: از ماموریت‌های شورای عالی سینما هم بود که به بررسی فیلمسازی در شهرستان‌ها بپردازد اما در حقیقت با توجه به تحریم‌هایی که امسال شدیم و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد طرح اقتصاد مقاومتی نتوانستیم آن طور که باید آرمان‌های خودمان را در حوزه زیرساخت‌های سینما به اجرا در بیاوریم.

شورجه اظهار کرد: نهادهای مختلف مانند تولیت آستان مقدس آقا علی‌بن موسی الرضا(ع)، استانداری و شهرداری همانطور که در ساخت و ساز مراکز مختلف تفریحی و سیاحتی مشهد تلاش می‌کنند، در کنار آن هم به فکر ایجاد مراکز فرهنگی چون سالن‌های سینما و تئاتر هم باشند.

کارگردان فیلم‌های باشگاه سری، عملیات کرکوک و 33 روز خاطرنشان کرد: در اطراف حرم مقدس رضوی چندین هزار متر ساخت و ساز اتفاق افتاده اما کمتر در این ساخت و سازها به ضرورت ایجاد مراکز فرهنگی و هنری فکری شده است.

وی یادآور شد: دولت و یا مجلس می‌توانند در این ارتباط به مشهد کمک کنند و مصوبه‌ای دهند تا این گونه حرکت‌ها در این شهر بیشتر اتفاق بیفتد.

شورجه تصریح کرد: همان‌طور که برای مجتمع‌های بزرگ در شهرهایی چون مشهد پارکینگ نیاز است و برای ارائه مجوز یک مجتمع تجاری 10 یا 15 طبقه، حتما باید چهار طبقه پارکینگ داشته باشند، باید خود را مکلف کنند که دو طبقه از فضای خود را هم به مراکز فرهنگی اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد تحول بسیار عظیمی در حوزه فرهنگ و نیز سینمای مشهد هستیم.

انتهای پیام/70005/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول