اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش قرآن و سینما صورت گرفت

تجلیل از فعالیت‌های قرآنی سلحشور در عرصه سینما و تلویزیون

خبرگزاری فارس: طی همایش قرآن و سینما در قم از یک عمر فعالیت قرآنی فرج‌الله سلحشور در عرصه سینما و تلویزیون تجلیل شد.

تجلیل از فعالیت‌های قرآنی سلحشور در عرصه سینما و تلویزیون

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش ملی قرآن و سینما امروز با سخنرانی و ارائه مقاله چند تن از اساتید و کارشناسان سینما و تلویزیون در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

در این همایش جمعی از کارشناسان، اساتید و فعالان عرصه سینما و تلویزیون حضور داشتند و صاحبان مقالات برتر، آثار خود را ارائه کردند.

در ادامه نیز با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید و دو لوح سپاس از یک عمر فعالیت سینمایی و تلویزیونی فرج‌الله سلحشور، بازیگر و کارگردان باسابقه ایرانی تجلیل شد.

وی نیز طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه هالیوود قلب سینما را در دست گرفت و سعی کرد با این ابزار فرهنگ را از ملت‌ها بگیرد عنوان داشت: امروز بخش اعظمی از فرهنگ و مذهب در جهان توسط هالیوود گرفته شده زیرا تا ملت‌ها بیدار باشند سرمایه‌داری و صهیونیسم نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

سلحشور خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اصول و مبانی اسلامی بر مملکت حاکم نبود و دلیل اصلی ظهور انقلاب نیز همین مسئله بود؛ امروز هم در عرصه فیلم‌سازی باید اصول و مبانی اسلامی تعریف شوند و در این صورت چارچوبی برای فعالیت سینماگران به وجود خواهد آمد.

فرج‌الله سلحشور در سال 1331 در قزوین به دنیا آمد و نخستین تجربه هنری خود را با بازی در فیلم سینمایی توبه آغاز کرد؛ ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌های سینمایی همچون ایوب پیامبر(ع)، اصحاب کهف و یوسف پیامبر(ع) از جمله آثار او در مقام کارگردان است.

انتهای پیام/78004/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول