اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد تاکید کرد

تمسک به قرآن در سبک زندگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سبک زندگی در قرآن کریم به خوبی بیان شده است و اگر ما قرآن را صرفا به قرائت آن نخوانیم، قطعا درک مفاهیم قرآن در زندگی ما اثرگذار است.

تمسک به قرآن در سبک زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد حسینی در یازدهمین همایش قرآنی بخش چترود کرمان با بیان اینکه قرآن را باید از خود قرآن شناخت، اظهار داشت: اهمیت و عظمت قرآن در این کتاب به بهترین نحو ممکن معرفی شده است.

وی با اشاره به سوره الرحمن در قرآن و اینکه خداوند در این سوره نعمات خود را بر انسان‌ها به خوبی معرفی می‌کند، خاطر نشان کرد: خداوند در سوره الرحمن نعمت آفریدن قرآن را در رأس همه نعمت‌ها معرفی می‌کند و ما باید قدردان واقعی این نعمت الهی باشیم.

حسینی با اعلام اینکه عزت مسلمانان جهان در گرو بازگشت به قرآن است، گفت: قرآن کتاب بیداری و زندگی بشر طی تاریخ بوده و این روند ادامه دارد و دوای همه دردها و آلام اجتماعی انسان کتاب قرآن است.

وزیر ارشاد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با تغییر سبک زندگی بیان داشت: سبک زندگی در قرآن کریم به خوبی بیان شده است و اگر ما قرآن را صرفا به قرائت آن نخوانیم، قطعا درک مفاهیم قرآن در زندگی ما اثرگذار است.

وی برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی را مقدمه و بهانه‌ای برای انس قرآن دانست و افزود: باید ضمن آموزش روخوانی قرآن به آموزش مفاهیم قرآنی نیز توجه شود.

حسینی با بیان اینکه دولت نهم و دهم کمک‌های خوبی در زمینه فعالیت‌های دینی و قرآنی داشته است، ابراز داشت: طی عمر این دولت و به ویژه در شش ماهه نخست سال 91 کمک‌های زیادی به مصلاها و مساجد سراسر کشور شده است.

وی عنوان کرد: مردم در بحث قرآنی نباید منتظر کمک دولت باشند، بلکه باید در این زمینه اهتمام جدی نشان دهند و حرکت در مسیر قرآن معامله‌ای سراسر سود و خالی از هرگونه خسران و ضرر است.

به گزارش فارس در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش چترود کتابخانه عمومی روستای رحیم‌آباد که توسط فردی خیر احداث شده است به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول