اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط نهاد قرآن کریم کاشان صورت می‌گیرد

برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نهاد قرآن کریم کاشان از برگزاری کرسی‌های تلاوت «استماع» قرآن کریم در سال آینده در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان علی اکبر توحیدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهاد قرآن کریم شهرستان کاشان پیش از این شش کرسی تلاوت را در شهرستان کاشان و شهرهای جوشقان کامو، مشکات، قمصر، نیاسر و برزک به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرده است.

وی افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم توسط نهاد قرآن کریم کاشان با هماهنگی مدیران، مسئولان قرآنی و سایر مؤسسات هر ماه در دستور کار نهاد قرآن کریم کاشان قرار گرفته است.

مدیرعامل نهاد قرآن کریم کاشان همچنین از تشکیل ستاد پیگیری امور قرآنی در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: تشکیل ستاد پیگیری امور قرآنی در کاشان و برگزاری کرسی‌های تلاوت از مصوبات و دستاوردهای نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات و مسئولان قرآنی شهرستان کاشان است.  

توحیدیان همچنین از برگزاری محفل تخصصی «کارگاه تخصصی آموزش و رفع اشکال از قاریان و حافظان» شهرستان کاشان خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی نیز هر ماه در یکی از مراکز قرآنی کاشان برگزار می‌شود.

وی در ادامه ثبت نام دوره‌های آموزشی ترم بهاره سال آینده را یادآور شد و گفت: ثبت نام این دوره‌ها از اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه ادامه می‌یابد.

مدیرعامل نهاد قرآن کریم کاشان افزود: کلاس‌های آموزشی این دوره‌ها در تمامی رشته‌های علوم قرآنی از جمله روخوانی، روان‌خوانی، تدویر، تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا، حفظ، مفاهیم، تواشیح، ابتهال، اذان، ادعیه و مناجات، مکالمه و ادبیات عرب و آشنایی با علوم اسلامی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

توحیدیان در ادامه تأسیس و ثبت شرکت تعاونی مسکن قاریان و حافظان کاشان، تشکیل هیئت علمی مؤسسه از نخبگان قرآنی کاشان، فعال شدن بخش‌های امور آموزشی، پژوهش، اداری، سمعی و بصری، پرسنلی، تدارکات، برپایی محافل انس با قرآن در کاشان و شهرهای حومه، تهیه ساختمان جدید و تعمیر و تجهیز آن و تأمین امکانات نرم‌‌افزاری و سخت‌افزاری را از جمله اقدامات انجام شده توسط این نهاد در سال سپری شده اعلام کرد.

این مسئول همچنین تشکیل جلسات هم‌اندیشی مدیران و مسئولان قرآنی مؤسسات و ادارات، تشکیل گروه تواشیح اخلاص با استفاده از قاریان ممتاز کاشان، تأسیس کتابخانه قرآن و عترت با بیش از 5 هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف علوم و معارف قرآنی و اسلامی، تهیه و تنظیم بانک اطلاعاتی جامع از همه فعالان قرآنی شهر در تمامی سطوح سنی و جذب کمک‌های مالی خیرین قرآنی را از دیگر فعالیت‌های این نهاد در سال جاری برشمرد.

وی، ثبت نام در کلاس‌های مختلف علوم و فنون قرآنی برای همه سطوح و مقاطع سنی به صورت حضوری و غیر حضوری شامل روخوانی، روان‌خوانی، تدویر، تجوید مقدماتی و عالی، وقف و ابتدا، صوت و لحن مقدماتی و عالی، حفظ، تربیت مربی، مفاهیم قرآنی و معارف اسلامی، تواشیح، ابتهال، اذان، دعا و مناجات، مکالمه زبان و ادبیات عرب، آشنایی با علوم اسلامی به زبان انگلیسی از دیگر برنامه‌های عملیاتی شده این نهاد در سال جاری ذکر کرد.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قاریان و حافظان کاشان با بیش از 30 سال سابقه فعالیت‌های مختلف قرآنی با عنوان نهاد قرآن کریم کاشان فعال بوده که از سال 91 با رویکردی جدید به فعالیت‌های خود استمرار بخشیده است.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول