اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش بردخون خبر داد:

استقبال گرم فرهنگیان و دانش آموزان از فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بردخون از استقبال گرم فرهنگیان و دانش آموزان بردخونی از فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

استقبال گرم فرهنگیان و دانش آموزان از فعالیت‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل خیاط پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدارس قرآنی بردخون اظهار داشت: به دلیل نقش مهم قرآن در ساختار شخصیتی دانش آموزان و تأکیدات مقام معظم رهبری، اداره آموزش و پرورش بردخون تصمیم گرفته است طرح ملی نهضت حفظ قرآن را با جدیت بیشتر در مدارس منطقه اجرا کند.

وی افزود: برای تقویت روحیه و گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان بویژه دوره ابتدایی در ایام نوروز، هر دانش آموز که موفق شود نصف یا کل جزء 30 قرآن را حفظ کند، جوایز نفیسی تقدیم نماید، و اگر معلمان هر پایه بتوانند نیمی از دانش‌آموزان را با این طرح همگام کنند به نحو شایسته‌ای از آنان تقدیر می‌شود.

خیاط اضافه کرد: سال گذشته بیش از 337 نفر از دانش آموزان و 25 نفر از همکاران فرهنگی در این طرح مشارکت داشتند، که گام بزرگی در راستای همگانی کردن فرهنگ قرآنی در منطقه برداشته شد و امسال نیز 575 نفر از دانش آموزان و 67 نفر از فرهنگیان آمادگی خود را برای حضور در این طرح اعلام کرده‌اند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بردخون ادامه داد: علاوه بر طرح مذکور طرح دیگری با نام طرح نهضت یادگیری ترجمه قرآن کریم به روش نوین در بردخون اجرا می‌شود که هر فرد می‌تواند با شرکت در این طرح، در زمان محدود حداقل با 82 درصد ترجمه قرآن آشنا شود.

وی با تشریح این طرح گفت: قرآن کریم در مجموع از 87 هزار و 419  کلمه تشکیل شده که از میان این کلمات یک‌هزار و 257 کلمه بیش از هفت بار تکرار شده و جزء کلمات پرکاربرد هستند و از این تعداد، 120 کلمه، کلماتی هستند که ما فارسی زبان‌ها، معنای آن را می‌دانیم و تنها یک‌هزار و 137 کلمه باقی می‌ماند، که این کلمات با آن که کمتر از دو درصد حجم قرآن را تشکیل می‌دهند ولی، با توجه به تکرار زیاد، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه) از این کلمات تشکیل شده‌اند.

خیاط خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق (ع) استان و همکاری مربیان پرورشی مدارس اجرا می‌شود و علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند به حلقه‌های صالحین پایگاه‌های مقاومت بسیج، مربیان پرورشی، مؤسسات قرآنی و کانون‌های قرآنی مراجعه کنند.

انتهای پیام/66003/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول