اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

موافقت راه‌اندازی اصولی دانشکده علوم قرآنی گرفته شده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: موافقت اصولی دانشکده علوم قرآنی استان اخذ شده که در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

موافقت راه‌اندازی اصولی دانشکده علوم قرآنی گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در روزهای نخست سال 92 در بررسی عملکرد استان در سال 91 خراسان جنوبی را امن‌ترین استان کشور دانست و اظهار داشت: با وجود دارا بودن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان با تلاش شبانه‌روزی مسئولان ذیربط و مشارکت بالای مردم، خراسان جنوبی امن‌ترین استان کشور است که به عنوان یک زیرساخت مهم سرمایه‌گذاری مورد توجه است.

وی به اجرایی شدن مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: 100 درصد مصوبات فرهنگی سفرهای هیئت دولت به استان در بخش آموزش عالی در استان اجرایی شده که موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دانشکده دندانپزشکی که از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان بود در استان آغاز به فعالیت کرده است؛ این در حالی است که دانشکده منابع طبیعی و علوم تربیتی نیز در استان احداث شده و موافقت اصولی دانشکده علوم قرآنی نیز اخذ شده که در آینده‌ای نزدیک در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

رشید به اقدامات صورت گرفته در بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: 230 میلیارد تومان اعتبار در این بخش به خراسان جنوبی اختصاص یافته است که تاکنون بالغ بر 80 درصد آن جذب و بقیه نیز در فرصت زمانی باقیمانده جذب خواهد شد.

وی یادآور شد: در بخش مسکن مهر شهری و روستایی نیز در حال حاضر 8 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح بوده و این در شرایطی است که خراسان جنوبی از رتبه 28 کشوری به رتبه دوم در این زمینه ارتقا یافته است.

استاندار خراسان جنوبی به اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای عمران شهری و روستایی در سفر چهارم هیئت دولت به استان اشاره کرد و اذعان داشت: تمامی این مبلغ جذب و در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شهرداری‌های استان قرار گرفته تا در بخش توسعه عمران شهری و روستایی برای ارتقای نشاط اجتماعی هزینه شود.

وی در پایان توسعه فرودگاه بیرجند را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه اقتصادی استان دانست و متذکر شد: در سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده که نقشی بسیار مهم در توسعه سرمایه‌گذاری و نیز توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2248/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول