اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خبر داد

فعالیت 8 مرکز تخصصی قرآنی در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از فعالیت هشت مرکز تخصصی قرآنی در کنگان خبر داد.

فعالیت 8 مرکز تخصصی قرآنی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی و بانیان مساجد اظهار داشت: مساجد در جامعه اسلامی اهمیت زیادی دارند و تقویت این اماکن امری لازم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان نقش مساجد را در زمینه تربیت دینی غیرقابل انکار خواند و افزود: در دنیایی که هدف و فلسفه زندگی، گم شده و پذیرش حیات پوچ و بیهوده، زمینه‌ساز پیامدهای نامطلوبی است که به صورت‌های گوناگون در زمینه‌های فردی و اجتماعی بروز می‌کند، تنها دین و تربیت دینی است که عامل هدایت انسان در مسیر زندگی می‌شود.

اهرمی تصریح کرد: تربیت، بدون ایجاد شناخت و آگاهی امکان‌پذیر نیست، بنابراین؛ تربیت دینی به اطلاع‌رسانی و انتقال مفاهیم نیاز دارد تا در سایه آن وظیفه‌های دینی شکل یابد و براین اساس برگزاری جلسه‌های سخنرانی دینی در مسجدها، مناسبت‌های گوناگون و بیان احکام، تلاش ارزشمندی در این مسیر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان افزود: در این سخنرانی‌ها شناخت و آگاهی دینی افراد افزایش می‌یابد و با تبیین جامعیت دینی و ارزش‌های اسلامی، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تربیت دینی شکل می‌گیرد و در نهایت، ارزش‌ها و آرمان‌های دینی تقویت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مستمر قرآنی در کنگان ابراز داشت: کیفیت فعالیت‌های قرآنی در کنگان نسبت به گذشته رشد محسوسی داشته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از فعالیت هشت مرکز تخصصی قرآنی در کنگان خبر داد و افزود: هم‌اکنون یک مؤسسه قرآنی، سه خانه قرآن روستایی و چهار خانه قرآن شهری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

اهرمی با اشاره به اینکه فعالیت مراکز قرآنی شامل برگزاری دوره‌های آموزشی قرائت، مفاهیم، تفسیر و حفظ قرآن کریم است، اذعان داشت: برپایی جلسات قرآنی، تربیت معلم، آموزشیار قرآنی و مشارکت در برگزاری برنامه‌های قرآنی در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی از دیگر فعالیت‌های این مراکز قرآنی به شمار می‌آید.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه کاربردی شدن مفاهیم قرآنی در جامعه معرف سبک زندگی قرآنی است، در همین راستا توانسته‌ایم در سال 91 با تشویق و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن و تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای برنامه‌های آموزشی مراکز قرآنی علاوه بر ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در انتقال مفاهیم و ارائه الگوی زندگی قرآنی به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول