اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی ارشاد اسلامی گچساران خبر داد

قرآن‌آموزی 7 هزار نفری در مؤسسات قرآنی گچساران

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از فعالیت هفت هزار نفر در مؤسسات قرآنی این شهرستان خبر داد.

قرآن‌آموزی 7 هزار نفری در مؤسسات قرآنی گچساران

پرویز مددی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: مؤسسات قرآنی با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی، آموزش قرآن کریم و واگذاری فعالیت‌های قرآنی به بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه مؤسسه قرآنی با نام‌های جامعة‌القرآن کریم ویژه خردسالان و مؤسسه‌های غدیر و طهورا ویژه بزرگسالان در گچساران فعالیت دارند.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: فعالیت‌های این مؤسسات در رشته‌های حفظ ( 3، 5، 10 و 20 جزء و کل) مفاهیم در سطوح نوجوانان( 10 تا 15 ساله، مقدماتی و تکمیلی) و صرف و نحو عربی است.

تجلیل از 45 نفر برگزیدگان مؤسسات قرآنی گچساران

مددی با بیان این‌که هفت هزار نفر در مؤسسات قرآنی گچساران فعالیت دارند، یادآور شد: طی مراسمی از 45 نفر از برگزیدگان مؤسسات قرآنی این شهرستان تجلیل به عمل آمد و مؤسسه غدیر به عنوان مؤسسه برتر قرآنی گچساران معرفی شد.

وی تصریح کرد: همچنین از دو مربی از مؤسسات غدیر و طهورا به عنوان مربیان برتر و از یک حافظ به عنوان حافظ 20 جزء تجلیل و تقدیر شد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران عنوان کرد: برگزیدگان مؤسسات قرآنی این شهرستان در رشته‌های حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده بودند و حائز رتبه‌های بالا شدند.

مددی اذعان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال از مؤسسات قرآنی شهرستان حمایت‌های خوبی به عمل می‌آورد و تجهیزات مناسبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

اختصاص 600 میلیون ریال برای تجهیز مؤسسات قرآنی گچساران

وی به کمک 300 میلیون ریالی اداره ارشاد اسلامی گچساران برای ساخت ساختمان جامعة‌القرآن کریم ویژه خردسالان اشاره کرد و افزود: همچنین این اداره مبلغ 600 میلیون ریال بابت خرید یک باب ساختمان به مؤسسه غدیر پرداخت کرد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: در سال جاری مبلغ 600 میلیون ریال در راستای تجهیز مؤسسات قرآنی گچساران اختصاص داده شده که تاکنون 150 میلیون ریال آن پرداخت شده است.

مددی در پایان با بیان این‌که هر شش ‌ماه یکبار مبلغ 15 میلیون ریال برای راه‌اندازی کتابخانه به هر مؤسسه کمک نقدی می‌شود، متذکر شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تجهیزاتی شامل تلویزیون، کولر، یخچال و کامپیوتر در اختیار هر مؤسسه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/82010/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول