اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در غرفه‌های فروش ویژه صنایع دستی صورت گرفت

توجه فوق‌العاده گردشگران نوروزی به «گلیم» کهگیلویه و بویراحمد

مسئول روابط عمومی و سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد از توجه ویژه و خرید خوب گردشگران نوروزی نسبت به گلیم این استان خبر داد.

توجه فوق‌العاده گردشگران نوروزی به «گلیم» کهگیلویه و بویراحمد

سید حمید موسوی در حاشیه بازرسی و نظارت بر غرفه‌های صنایع دستی ورودی شهر یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک نوروز به همه گردشگران و مسافران نوروزی این استان اظهار کرد: 16 غرفه صنایع دستی و میراث فرهنگی این استان مشتمل بر دست بافته‌ها و سایر دست‌ساخته‌ها و سوغات مردم این استان به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات‌دهی می‌کنند.

وی گفت: در همه غرفه‌های ما در 16 نقطه یاد شده صنایع دستی به مسافران و گردشگران معرفی می‌شود که قیمت آن‌ها نیز بین 10 تا 25 درصد تخفیف نوروزی خواهد بود که تاکنون رضایت آن‌ها فراهم شده است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از جاجیم، گلیم و گبه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان صنایع دستی مهم نام برد و گفت: در میان این صنایع و دست‌بافته‌ها گلیم ما بیش از همه مورد توجه مسافران و گردشگران و در کل خریداران قرار گرفت که بخش خصوصی نیز تاکنون از این میزان خرید اظهار رضایت کرده است.

وی از وجود پنج غرفه فروش صنایع دستی و سوغات محلی استان در شهر یاسوج خبر داد و گفت: این غرفه‌ها در کنار معابر و اماکن پرتردد به خصوص پارک‌ها و ورودی و خروجی شهرها قرار دارند.

موسوی از نحوه مناسب تکریم گردشگران و مسافران خبر داد و گفت: تاکنون شکایتی در این زمینه از سوی مهمانان ما در استان اخذ نشده و امیدواریم چند روز باقی‌مانده نیز به همین منوال سپری شود.

این مسئول امسال را سال ارائه آمارهای متناقض در بحث ورود گردشگر ندانست و گفت: مسئولان گردشگری در مرکز امسال بر خلاف رویه سال‌های گذشته دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده‌اند تا آمارهای متناقض به مردم و افکار عمومی ارائه نشود و به همین دلیل سعی ما بر این است که در پایان تعطیلات با جمع‌بندی کامل در صورت لزوم به ارائه آمار کلی بپردازیم.

انتهای پیام/2571/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول