اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)

مسافران نوروزی در همدان با چای و خرما پذیرایی شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره (س) مسافران نوروزی در مبادی ورودی همه شهرستان‌ها با چای و خرما پذیرایی شدند.

مسافران نوروزی در همدان با چای و خرما پذیرایی شدند

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام فاطمیه امسال با نوروز باستانی همزمانی داشت برنامه‌های جشن نوروزی 92 از روز 28 اسفند در همه نقاط استان برگزار و تا ظهر روز چهارم فروردین ادامه داشت.

وی افزود: به علت تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه ضمن رعایت و حفظ حرمت این ایام، تمام جنگ‌های شادی متوقف شد و آیین‌های مذهبی و معنوی در مکان‌های گردشگری به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه همدان از دیرباز به نام دارالمؤمنین شهرت داشته، مردم همدان در برگزاری مراسمات مذهبی و برپایی مجلس عزاداری در همدان پیشقدم شدند که حضور مسافرانی که همدان را برای سفر خود انتخاب کردند در این مجالس جالب توجه بوده است.

به گفته وی بر اساس تصمیم‌گیری در ستاد تسهیلات نوروزی استان طی امروز و فردا مسافران و میهمانانی که قصد سفر و اقامت به همدان و همچنین گذر از راه‌های مواصلاتی استان را دارند به مناسبت ‌ایام فاطمیه با چای و خرما پذیرایی می‌شوند.

ایزدی ادامه کرد: با توجه اینکه تعداد بازدیدکنندگان از مقبره و موزه بوعلی سینا از دیگر نقاط گردشگری همدان بالاتر است پذیرایی چای و خرما در این نقطه هم انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چهار روز نخست سال جدید نسبت به مدت مشابه ر سال گذشته، خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که در نوروز 92 از اقصی نقاط کشور شاهد حضور مسافران و گردشگران با آداب و رسوم و فرهنگ مختلف در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین هستیم.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان افزود: با هماهنگی‌های بین دستگاهی در ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان و اقلیم سردسیری استان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی تمهیدات خوبی اندیشیده شده تا به نحو شایسته میزبان این عزیزان باشیم.

وی اذعان کرد: به منظور تسهیل در پیدا کردن ستاد اسکان تسهیلات نوروزی بنرها و کارتن پلاست‌هایی در سطح شهر برای راهنمایی مسافران نوروزی به محل اسکان نصب شده است.

ایزدی ابراز داشت: همچنین بسته‌های حاوی نقشه اماکن تاریخی، توریستی و دینی این استان در مسیرهای ورودی شهر همدان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: ستاد اطلاع‌رسانی نوروزی به میزبانی شهرداری در مجتمع فرهنگی عین‌القضات شهر همدان و ستاد اسکان و پشتیبانی نیز در آموزش و پرورش است که پذیرایی و راهنمایی از مسافران را بر عهده خواهند داشت که در این دو مرکز با حضور نمایندگان دستگاه‌های وابسته به تسهیلات نوروزی آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

انتهای پیام/89020/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول