اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی همدان اعلام کرد

اسکان مسافران نوروزی در مدارس و سالن‌های ورزشی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از اسکان مسافران نوروزی در مدارس و سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شده در سطح شهر همدان خبر داد.

اسکان مسافران نوروزی در مدارس و سالن‌های ورزشی همدان

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امسال تعداد مسافران نوروزی از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود اظهار کرد: با هماهنگی‌های بین دستگاهی در ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان و اقلیم سردسیری استان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی تمهیدات خوبی اندیشیده شده تا به نحو شایسته میزبان این عزیزان باشیم.

وی گفت: ستاد تسهیلات نوروزی همدان در جوار آرامگاه حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا از روز 27 اسفند آغاز به کار کرده و تا 20 فروردین 92 فعال خواهد بود و میزبان مسافرانی است که همدان را به عنوان مقصد سفر خود در نوروز انتخاب کرده‌اند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 11 هتل یک تا چهار ستاره در سطح استان، مهمانپذیر و مسافرخانه‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی و همچنین سالن‌های محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که به صورت 24 ساعته از میهمان پذیرایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در روز 30 اسفند بیش از 5 هزار و 730 نفر از فرهنگیان و کارکنان ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور با ارائه کارت شناسایی در مدارس سطح شهر همدان اسکان داده و مابقی در سالن‌های ورزشی تختی، فردوسی و ابن سینای همدان مستقر شدند.

ایزدی ادامه داد: اقامت در هتل‌های همدان در دو روز ابتدایی تعطیلات نوروزی از استقبال خوبی برخوردار نبوده و بیشتر مسافران و میهمانان علاقه‌مند به استقرار در چادر و اماکن دیگر اقامتی هستند.

به گفته وی با توجه به اینکه تپه هگمتانه هم اکنون کاندیدای ثبت جهانی است، برگزاری بیشتر برنامه‌ها در این تپه تاریخی برنامه‌ریزی شده و هنرمندان همدانی برای بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی برنامه‌های فرهنگی هنری را هر روز برگزار می‌کنند و هر روز عصر برنامه مشابهی در طبقه فوقانی مقبره بوعلی سینا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س) یادآور شد: با توجه به اینکه از روز پنجم فروردین به بعد سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) را در پیشرو داریم، برنامه‌ها از ششم فروردین رنگ و بوی دیگری پیدا می‌کند.

وی به بازارچه‌های سوغات و صنایع‌دستی همدان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بازارچه‌های متعددی در سطح استان تدارک دیده شده که سوغات محلی همدان و شهرستان‌های استان و همچنین صنایع دستی نقاط مختلف استان را ارائه می‌کنند که محوطه خارجی آرامگاه بوعلی سینا و تپه هگمتانه از بزرگترین این بازارچه‌ها محسوب می‌شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: ستاد اطلاع‌رسانی نوروزی به میزبانی شهرداری در مجتمع فرهنگی عین‌القضات شهر همدان و ستاد اسکان و پشتیبانی نیز در آموزش و پرورش است که پذیرایی و راهنمایی از مسافران را برعهده خواهند داشت.

وی گفت: این دو مرکز با حضور نمایندگان دستگاه‌های وابسته به تسهیلات نوروزی آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

انتهای پیام/89020/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول